• Nenne2

är det dyrt eller billigt att handla kläder i London?

Vi åker till London om tre veckor. Har aldrig varit där tidigare så det ska bli väldigt kul. Jag tänkte höra här om någon vet hur priserna på kläder etc ser ut i London? Är det billigt/dyrt med jeans, skor... 

• Svar på tråden är det dyrt eller billigt att handla kläder i London?
  • Tinnys

Åker snart också och skulle vilja ha lite tips på måste butiker. :)

• Placebo

Jag tycker att det var billigt. Köpte Converseskor som var mycket billigare än i Sverige t.ex. Köpte även massor på Bodyshop vilket var enormt mycket billigare än här. Köpte inte så mycklet kläder men lite hittade jag allt på Forever21 osv och dyrt var det inte. Men köper man budgetkläder som jag på HM, Forever21 osv så blir det inte så dyrt.
    På Primark är det hur billigt som helst, köpte massor med trosor för 1 pund styck och kvaliteten var likvärdig med HM/Lindextrosor. Det enda som är jobbigt där är att det är såååå stort och mycket folk och mycket kläder att plöja igenom innan man hittar godbitarna.

Vill också åka till London igen, bästa staden jag någonsin satt min fot i!   

• KMW

Nä, det behöver inte alls vara så dyrt med tanke på att pundet står lågt. Jag skulle säga att det är som i Sverige ungefär, kanske snäppet billigare tom.

• April barn

När vi var där (visserligen -09) så jämförde vi hms priser i england mot sverige och det var mycket dyrare. Håller med om att london är fantastisk, vill också tillbaka :)

• KMW

Enligt valutagraf.se kostade pundet rekordhöga 13 kr i mitten av 2009 jämfört med knappt 11 kr som det står i nu, så jag förstår att det var dyrt när du var där.

• KMW

Ts, om du gillar lite billigare kläder men inte vill gå till HM så kan jag rekommendera Pull and bear. Ligger bl.a. en butik på Oxford St. Next är bra om du vill handla barnkläder.
    Forever21 är också helt ok.

• Mummy

Beror ju på vart du handlar! Jag åker ca en gång per år till London och handlar barnkläder på Primark. Blir billigare än att handla här, även med resan inräknad

• jippen

säger som placebo, Primark är väldigt billigt! Där kan man fynda maaassor av både kläder, skor och accessoarer. sålänge man har tålamodet att köa och tränga sig fram i butiken. :)

• Mummy
    jippen skrev 2012-05-05 16:30:59 följande:
    säger som placebo, Primark är väldigt billigt! Där kan man fynda maaassor av både kläder, skor och accessoarer. sålänge man har tålamodet att köa och tränga sig fram i butiken. :)

Det löser man bäst genom att ta tunnelbanan till Hammersmith och deras Primark. Betydligt mindre folk
  • Themis

Beror helt på. Jag hamnade på en promotionkväll på Desigual i början av, 70% rabatt på allt i butiken och gratis drinkar och öl, folk stod och dansade inne i affären!

(sånt händer inte i Sverige)

Ute i Camden Lock/Stables market finns många fina fynd för den som har tålamod och letar väskor, schalar, accessoarer, gothprylar och T-shirts/kortklänningar.

Human body = 60% water, cucumber = 96% water Eating cucumber = 57.6% cannibalism Conclusion: Cannibals are 57.6% cucumnivorous
  • Themis

början av mars, skulle det stått.

Human body = 60% water, cucumber = 96% water Eating cucumber = 57.6% cannibalism Conclusion: Cannibals are 57.6% cucumnivorous
  • Themis

Måste tipsa om Marks&Spencers underklädsavdelning också, hittade t ex fina billiga BHn, 2 st för 140 spänn.
    Hann inte prova runt annars hade jag handlat fler.

Svar på tråden är det dyrt eller billigt att handla kläder i London?