• Anonym

Min tjocka man äter ett kilo ost till frukost

Min make sedan 13 år blir bara tjockare och tjockare. till frukost trycker han i sig ca 6 mackor med ost och köttbullar, och efter det sitter han och äter ostskivor, så det går åt nästan ett kilo ost varje morgon. När vi andra äter tex. fisk eller kyckling kokar han snabbmakaroner med smält ost och ketchup. förutom att han börjar bli osmakligt fet, så är detinte ekonomiskt hållbart. Vi köper ost för närmare 1000 kr. i månaden, och sedan säger han att vi inte har råd att ge barnen egna pengar. Jag försöker dra med honom på en promenad varje kväll, men vad gör jag åt hans ostmissbruk???
    Hjälp mig! 

• Svar på tråden Min tjocka man äter ett kilo ost till frukost
  • Anonym (:))

Se till att han slutar äta makaroner och vips så verkar det som att han äter  LCHF, typ.

• Tokstolla
    Anonym (:)) skrev 2012-05-05 13:44:18 följande:
    Se till att han slutar äta makaroner och vips så verkar det som att han äter  LCHF, typ.
    Ja, jag tror också att lchf passar en ostbesatt man. =)

TS: Vad vill din man? Vill han gå ner i vikt? 
  • Anonym

Nej, nej, han vill inte gå ner i vikt. Han bryr sig inte alls( men gnäller konstant över ryggont och ont i knäna )
    Det är dock inte bara ost, utan även chips och plockgodis samt feta uteluncher som oftast blir burger king eller kebab med pommes.  

• Anonym
    Anonym (:)) skrev 2012-05-05 13:44:18 följande:
    Allt handlar i grund och botten i att man skall göra av med mer än man förbukar.

1 kg hårdost på 28% innehåller 3600 kalorier!!

En man bör äta mellan 2000 och 2500 kcal per dag för att stå still i vikt och mindre om han skall tappa vikt.
  • Frontline

Ta full kontroll över ekonomin så han inte kan handla massa skräpmat och sen handlar du bara hem mat som inte är så onyttigt...

Annars tecknar du en hög livförsäkring och göder han med ännu mer mat och hoppas han trillar av pinn snart "ironi"

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (:))
    Anonym skrev 2012-05-05 14:01:38 följande:
    Allt handlar i grund och botten i att man skall göra av med mer än man förbukar.

1 kg hårdost på 28% innehåller 3600 kalorier!!

En man bör äta mellan 2000 och 2500 kcal per dag för att stå still i vikt och mindre om han skall tappa vikt.
    Jag vet. Jag var ironisk eftersom att LCHFare lätt tror att man kan trycka i sig fem kilo ost och grädde och ändå gå ned i vikt.
  • Anonym
    Anonym (:)) skrev 2012-05-05 14:11:25 följande:
    Jag vet. Jag var ironisk eftersom att LCHFare lätt tror att man kan trycka i sig fem kilo ost och grädde och ändå gå ned i vikt.
    Räknade och kunde äta typ 2500kcal/dag och gick ändå ner i vikt lika mycket av lchf i början som jag gör när jag även äter kolhydrater men håller en strikt 1200kcal-diet.

Så, JAG kan i alla fall äta mycket mer KALORIER om det jag äter är ok enligt lchf än vad jag kan om jag äter blandad kost. 
  • Anonym

Jag har sagt att han kan få "veckopeng" istället, för han bränner sjukt mycket pengar på mat. Är vi och handlar MÅSTE han köpa korv utanför, och går vi på IKEA stannar han vid korven och köper 4 french hotdogs medans jag handlar ( för det är ju billigt ) Men han tycker inte att jag ska lägga mig i för jag lägger ju pengar på nya gardiner som han tycker är helt onödigt. Dock lite bättre för hälsan.

• J  a  d  e  d

Låter som att ni behöver införa separat ekonomi. Problem solved.

Jeddan
Svar på tråden Min tjocka man äter ett kilo ost till frukost