• pandyb

Tips på bra böcker

Har precis gett mig in i föräldraledigheten igen och vill ha tips på bra böcker. 
    Jag gillar lättlästa romaner, typ en shopaholic bekännelese mm. samt Keyes böcker.
    En av mina favoritböcker är Små Citroner Gula av Ingermansson

Jag har läst hela serien om Barnmorksan Cecilia Lund och tycker dem är underbara (Katerina Janouch)     

Förutom dessa lättlästa böcker där slutet alltid är gott så gillar jag riktigt bra kriminalromaner. T.ex Hammarbyserien

Ge mig lite tips på vad jag ska inhandla för böcker!    

Nils 090419 *mammas prins* Mini BF 120508
  • Svar på tråden Tips på bra böcker
  • Felidae

Dorothy Koomson är ganska lättläst, t ex Min bästa väns dotter och Marshmallows till frukost. Kanske gillar du ungdomsböcker? Det är många vuxna som läser dem också! Jag rekommenderar alla böcker av Katarina von Bredow. Hungerspelen av Suzanne Collins vore kanske något? Efter två kapitel är den omöjlig att lägga ifrån sig.

• pandyb

ska kolla upp detta, tack!

• tessum

Har du läst alla böcker av Sophie Kinsella? Jag älskar hennes må bra böcker, även de som inte ingår i serien om en shopaholic.

www.adlibris.com/se/searchresult.aspx&quickvalue=sophie+kinsella&title=sophie+kinsella&fromproduct=False

www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting&search=sophie%20kinsella&catid=-1

Min egen favoritförfattare är Lesley Pearse, ingen kan skriva böcker som henne! Man blir helt fast i boken så den är näst intill omöjlig att lägga ifrån sig (vilket kan bli lite jobbigt då de flesta böcker är ganska tjocka eller uppdelad i två böcker), av alla hennes böcker så är nog boken Elizabeth den som jag tyckte minst om. Biblioteken brukar ha flera av hennes böcker (ett tips eftersom många inte finns att få tag på just nu)

www.adlibris.com/se/searchresult.aspx&quickvalue=lesley+pearse&title=lesley+pearse&fromproduct=False

Sen kan jag tipsa om boken jag läser just nu, Ensamma hjärtan och hemlösa hundar.
    www.adlibris.com/se/product.aspx

• papayans

Den boken, eller snarare böckerna, jag hade tänkt tipsa dig om kanske inte riktigt faller dig i smaken om du i vanliga fall läser böcker som Marian Keyes. Men vem vet, du kanske fastnar för en ny genre. Den bästa böckerna som jag har läst på länge är en serie i tre delar och handlar om kvinnan Victoria bergman. Böckerna är skrivna av Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist. Böckerna är skrivna i följande ordning:
    - Kråkflickan
    - Hungerelden
    - Pythians anvisningar

Spänningsroman med psykologiska inslag och handlar kortfattat om Victoria Bergmans svek och hur dessa svek påverkar människan. Underbar läsning! :)

• Fia 28

Mina fyra favoritförfattare är Viveca Sten, Camilla Läckberg, Mari Jungstedt och Karin Alvtegen.
    Alvtegens böcker kan vara lite deprimerande men ack så fängslande.

• pandyb

Har beställt hem lite böcker som kom idag:

* Sophie Kinsella - En mini-shopaholic i mammas fotspår
    * Dorotthy Komson - Marshmallows till frukost
    * Katerina Janouch - Tigerkvinnan
    * Lucy Dillon -Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
    * Roslund & Hellström - Box 21
    * Roslund & Hellström - Edward Finnigans Upprättelse
    * Sophie Kinsella - Mitt nya jag
    * Dorothy Koomson - Min bästa väns dotter

Tack för alla tips!