• natha

    Tips på födelsedagspresent till svärmor!?

    Svärmor fyller snart hela 46 år gammal.
    Brukar ha bra fantasi på presenter men just nu står allt still i mitt huvud.

    Vad köper vi? Hon bor en bit bort så det ska gärna vara något som inte skall försvaras kallt och gärna något som lätt kan transporteras. Jag funderade på en korg med massa godsaker i. Nackdelen är att hon är laktos OCH glutenallergiker så chocklad och ostar går bort. Tips ??       

  • Svar på tråden Tips på födelsedagspresent till svärmor!?
  • natha

    Vet inte riktigt Beror på vad det är..

    400-900 om det är något materiellt...
    men 1000-3000 om det är någon aktivitet vi kan göra tillsammans..  

  • buffybus

    Fotvård. Jag och min svärmor gick tillsammans. Det va mysigt. Men på ett ställe där man kan sitta samtidigt då. Annars e det kanske trist.

    Bio?

    Eller som du sa en korg med godsaker frågan e bara vilka godsaker isåfall.

    Min svärfar fyller snart år och jag har hört dem snacka om bio så jag funderar på att ge dem biljetter.

  • Voluptuous Shalimar

    Oj, det var en rätt generös budget!

    Min svärmor fick en fin klocka (en Skagen) när hon fyllde sist. Den kostade 90 €.

    Gillar hon vin? Whisky? I så fall kanske en vin eller whiskyprovning på systembolaget kan vara något? På systembolaget.se finns mer information. Alternativt helt enkelt en flaska single malt eller några flaskor fint vin eller champagne.

    En restaurangupplevelse där ni tillsammans med henne äter en flott avsmakningsmeny.

    Om svärmor är ungdomlig kan du och hon gå en make-up-kurs på Make Up Store. Kostar runt 500 kr per person och man får sedan välja produkter för den summan.

    En kryssning med Birka Paradise för er alla inkl middag (då kan ni tjäna igen lite genom att taxfreeshoppa kosmetika, parfym och alkohol )

    Kan du berätta något om hur hon är som person och om hon har några intressen?

     

  • natha
    buffybus skrev 2012-05-05 16:30:57 följande:
    Fotvård. Jag och min svärmor gick tillsammans. Det va mysigt. Men på ett ställe där man kan sitta samtidigt då. Annars e det kanske trist.

    Bio?

    Eller som du sa en korg med godsaker frågan e bara vilka godsaker isåfall.

    Min svärfar fyller snart år och jag har hört dem snacka om bio så jag funderar på att ge dem biljetter.

    biobiljetter låter bra Min svärmor bor dock låångt borta och där finns varken bio eller ställe för fotmassage men bra idèer, tack {#emotions_dlg.flower}
  • natha
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-05-05 16:36:30 följande:
    Oj, det var en rätt generös budget!

    Min svärmor fick en fin klocka (en Skagen) när hon fyllde sist. Den kostade 90 €.

    Gillar hon vin? Whisky? I så fall kanske en vin eller whiskyprovning på systembolaget kan vara något? På systembolaget.se finns mer information. Alternativt helt enkelt en flaska single malt eller några flaskor fint vin eller champagne.

    En restaurangupplevelse där ni tillsammans med henne äter en flott avsmakningsmeny.

    Om svärmor är ungdomlig kan du och hon gå en make-up-kurs på Make Up Store. Kostar runt 500 kr per person och man får sedan välja produkter för den summan.

    En kryssning med Birka Paradise för er alla inkl middag (då kan ni tjäna igen lite genom att taxfreeshoppa kosmetika, parfym och alkohol )

    Kan du berätta något om hur hon är som person och om hon har några intressen?

     
    Jag funderade på kryssning
    Men vet då inte om vi ska exkludera min mans syskon (15 och 18 år). Blir kanske jätte dyrt att ta med dem?
    Hon har alltid velat åka till Gotland vet jag. Men då spårar kanske konstnaden. Och gotland öven en helg kanske inte är så mycket att hurra för?

    Make up store tror jag inte blir omtyckt. Tror hon har sitt sätt att sminka sig och det håller hon nog sig till Tack för tipsen {#emotions_dlg.flower}     
  • katalysator

    Om ni bor i en större stad så kanske ni kan ge henne en weekend hemma hos er? Då kan ni hålla nere kostnader för boende och mat, och fokusera på att gå på bio, få fotmassage, ordna en mysig laktos- och glutenfri finmiddag hemma tillsammans, osv. Kanske superskönt för henne att få komma bort och inte behöva bry sig om tonåringarna över en helg?

  • natha
    katalysator skrev 2012-05-05 17:34:26 följande:
    Om ni bor i en större stad så kanske ni kan ge henne en weekend hemma hos er? Då kan ni hålla nere kostnader för boende och mat, och fokusera på att gå på bio, få fotmassage, ordna en mysig laktos- och glutenfri finmiddag hemma tillsammans, osv. Kanske superskönt för henne att få komma bort och inte behöva bry sig om tonåringarna över en helg?

    Tack för idéen Men övernattning en heeel helg är nog inte aktuellt tycker varken vi eller hon..
     
  • Voluptuous Shalimar
    natha skrev 2012-05-05 17:09:13 följande:
    Jag funderade på kryssning
    Men vet då inte om vi ska exkludera min mans syskon (15 och 18 år). Blir kanske jätte dyrt att ta med dem?
    Hon har alltid velat åka till Gotland vet jag. Men då spårar kanske konstnaden. Och gotland öven en helg kanske inte är så mycket att hurra för?

    Make up store tror jag inte blir omtyckt. Tror hon har sitt sätt att sminka sig och det håller hon nog sig till Tack för tipsen {#emotions_dlg.flower}     
    Ta Gotland när hon fyller 50! 

    Varför ska ni bjuda med mannens syskon? Det är inte de som fyller och de behöver inte alltid bli medbjudna. De är gamla nog att inse att en födelsedagspresent är personlig!

    Prenumeration på tidning eller något annat?

    Korg med tema kroppsvård: doftljus, doftande badskum, lotion, kanske någon lyxig och exklusiv parfym om du har någon aning om vad hon gillar för dofter. Lägg med en ask jordgubbar och en flaska champagne (budget: mousserande vin) och skriv ett kort där ni/du uppmanar henne att ta en dag och njuta av att skämma bort sig själv. 
  • natha
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-05-05 22:35:32 följande:
    Ta Gotland när hon fyller 50! 

    Varför ska ni bjuda med mannens syskon? Det är inte de som fyller och de behöver inte alltid bli medbjudna. De är gamla nog att inse att en födelsedagspresent är personlig!

    Prenumeration på tidning eller något annat?

    Korg med tema kroppsvård: doftljus, doftande badskum, lotion, kanske någon lyxig och exklusiv parfym om du har någon aning om vad hon gillar för dofter. Lägg med en ask jordgubbar och en flaska champagne (budget: mousserande vin) och skriv ett kort där ni/du uppmanar henne att ta en dag och njuta av att skämma bort sig själv. 

    Ja, det kanske är bättre att ta det när hon fyller 50.
    En korg med smått och gott låter bra Men jag "brukar" göra iordning korgar på födelsedagar så det är lite trist att behöva göra det igen.. Men men  Kommer samtidigt inte på något bättre.

    Tack för tipsen!   {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Tips på födelsedagspresent till svärmor!?