• ellen90

positivt/negativt - rädd!

Hur vågar jag ta grav.testet?! 
    Är så rädd för att det ska vara negativt, eller är det för att det ska vara positivt?
    Har verkligen längtat efter att få bli gravid och föda MIN bebis... men nu när jag är sen och chansen finns är jag så rädd! 
    Har dock varit sjuk i ca 2månader, tappade 4-5kilo på 2 veckor, och kan inte gå upp det... så min sambo säger att det är därför jag är sen, att jag är stressad pga sjukdomarna jag haft.
    Men hur ska ta mig mod till att göra testet? Har hållt kartongen i handen, sen ångrar jag mig och lägger tillbaka det. 
    Någon som vet hur det känns? Känner mig jättetöntig, men vågar verkligen inte... Speciellt när jag inte haft några symptom, förutom lite illamående och trötthet... 

• Svar på tråden positivt/negativt - rädd!
  • Tessan

Det är en lättnad att göra testet för då kan man utgå från vad det visade sen. innan dess går man bara i ovisheten och grubblar.. Ta mod till dig och testa. Glad

• ellen90

men om jag nu är sex dagar sen, kan jag ta det nu eller ska jag vänta till imorgon? 

• Hanna1987

Om du är 6dagar sen skulle du kunna ta det nu. men alla har inte så mycket hcg [eller vad det heter] så tidigt så du kan ju likagärna vänta tills imorgon med morgonkisset

Tove 4/7-10 ♥
  • ellen90

jag har nu testat med rfsu grav.sticka, men kan inte tyda.. hade två streck efter 5 minuter när det låg ner, när jag sedan lyfte det så började det "vandra" och gick ihop med det första strecket så nu är det bara 1 streck .. det innebär alltså att det är negativt? 

• Hanna1987

Hur var det strecket som försvan i färg och så innan? Man ska ju avläsa testet liggandes men å andra sidan ska det ju inte försvinna ;)

Tove 4/7-10 ♥
  • ellen90

strecket var ljusrosa, blev inte så mycket klokare av att ta det, får vänta tills måndag då man kan fara förbi apoteket.. men rekommenderas grav.testet där det står gravid eller ej gravid?

• pixie mason

Köp det digitala testet på måndag så får du svaret gravid eller inte gravid.

Ja ska hålla tummarna

Svar på tråden positivt/negativt - rädd!