• Emma 117

V 2-3 och redan illamående?

Någon som känt av graviditeten redan med en gång? Fick plus på testet igår och haft ömmande bröst i en vecka redan. Nu är jag illamående, är det bara för att jag letar efter tecken eller är det normalt? Har dessutom rosa röd "flytning" och kanske är orolig i kroppen för det med tanke på missfall?! Ung och vill gärna ha tips och svar :)

• Svar på tråden V 2-3 och redan illamående?
  • milli79

Jag kände av båda graviditeterna tidigt. Första tecknet var yrsel & molvärk men även illamående tidigt innan det gav plus på testet så det är inte alls omöjligt el konstigt. Rosaröd flytning låter inte heller som något farligt tycker jag speciellt inte om det kommer efter att man haft sex. 

Lycka till med graviditeten! 

• Tealhawk

Du borde väl snarare vara i vecka 4-5? (Man räknar från senaste mens, inte befruktning) Då är det normalt att känna illamående redan.

Så länge du inte blöder klarrött med klumpar är det förmodligen inte missfall.

• Kramizzar

Hej Emma, att blöda i början av grav kan vara normalt. Så länge det inte gör ont eller att blödningen ökar. Har själv blött i alla mina graviditeter (tredje nu) är i v 15+0 i dag. När det jäller symtom så är det olika för alla, en del känner inget medans andra mår illa hela graviditeten.

Däremot så ser jag att du skriver v 2-3. Vilket det omöjligt kan vara om du plussat. Du borde vara i v 4 i alla fall. När var din sista mens först dag.

Råder dig att även ringa barnmorskan på måndag och boka tid.

Lycka till     

• Emma 117

Jag har kollat med olika uträknare osv och eftersom jag inte är riktigt säker på när jag hade mens ( runt 6-9 april startade den tror jag) och alla uträkningar är så olika, men grav testet sa 2-3 veckor, kan någon förklara hur jag ska räkna så jag knte snurrar till det ännu mera :) vi är ju så lyckliga här hemma och vill bra njuta!! Men har massa frågor hihi :)

• Kramizzar

Okej förstår att du kollat ett cb digitalt. Läs bruksanvisningen. Är ganska säker på att v 2-3 betyder något annat. Tror du är längre gången än vad du tror.

• denimbee

Emma; då är du troligen i vecka 4 eller så, cb testet anger datum sedan äl, men en graviditet startar redan vid förra mensen. Tests att använda bf- beräknings programmet här på sidan. Ser du i menyn ovan!

• Kramizzar

2-3 veckor är graviditet 4-5 veckor

• Emma 117

Okej tack så mycket :) jag tror inte att chocken har lagt sig än :) allt bara snurrar! Men ska ringa barnmorskan på måndag direkt när jag vaknar :)

• Minza83

alla reagerar olika och vid olika tidpunkter så att säga..

med 1a barnet så fick jag ömma bröst redan en dryg vecka efter äl..! därefter hade jag ett HEMSKT humör...! var sååååå aaaaarg.. ;))
    sedan kom tröttheten..

med 2a barnet blev jag illamående på dag 9 efter äl! JO det är sant!
    testade sedan starkt plus dagen före förväntad mens..  

• Emma 117

Bokat tid hos bm nu :) blödningarna har jag inte sett sen i går morse och eftersom det inte Blödde så sa barnmorskan att det är helt normalt! Så nu har äntligen oron lagt sig lite! Men hände en rolig grej nyss, låg i badet och tog det lugnt, sambon och jag hade varit ute med hundarna en sista sväng så jag tänkte slappna av lite.. Efter ca tjugo min känner jag mig illamående och ställer mig upp och ser att vattnet är rött.. Fick panik i ca fem sekunder innan jag kom på att jag färgat håret rött rätt så nyligen! Råkat doppa håret i vattnet :) Kanske inte jätte skönt för nerverna men men haha :) btw någon mer som är gravid i samma veckor som jag? Skulle va kul att bolla symtomen mellan varandra :) kram

• Annisens81

Grattis! Jag fick + en vecka efter äl! Alltså så i vecka 3. Testade då jag mådde illa och hade alla möjliga symtom. Har haft små små blödningar vid sex och ibland annars också! Precis som med mina andra 2. Är i v. 13 nu :)!

• Beckah82
    Annisens81 skrev 2012-05-18 12:41:04 följande:
    Grattis! Jag fick + en vecka efter äl! Alltså så i vecka 3. 
    Vecka 4 blir väl det? Inte vecka 3?
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Annisens81
    Beckah82 skrev 2012-05-18 13:04:46 följande:
    Vecka 4 blir väl det? Inte vecka 3?
    Äl v.2, (14 dagar efter mens..) + 6 dagar efter äl, blir väl 3.v ? När jag testade men grav.uträknaren så visade den också 3.v.
Svar på tråden V 2-3 och redan illamående?