• Anonym (Orolig)

Knuta i nacken och sprängandes huvudvärk.

I går kväll fick jag huvudvärk och trodde jag skulle bli bättre under natten. Hade massa konstiga drömmar och en av dem var att jag blev skjuten i huvudet. Den drömmen var säkert för jag vakna av en akut och intensiv huvudvärk som jag inte kände igen (är migräniker) Jag vakna med samma intensiva huvudvärk satt i bakhuvudet och sprängdes ut i pannan. Av en ren slump kände jag en knuta bak i nacken vid hårfästet stor som en ärta. Och koppla inte ihop huvudvärken och denna först, men huvudvärken blev bättre runt 16 idag. Nu i kväll kände jag på knutan igen och tryckte lite, pang som 2 strålar bak från huvudet och ut i pannan. Så nu värker det både vid nacken och huvudet. Nu är jag skit orolig tänk om jag ligger fel i natt och denna trycket på och jag inte vaknar upp i morgon:( Jag ska ringa Vc på mån det första jag gör. Det kan vara en fettknuta har haft det innan och har blivit op förr. Men nu är jag bara rädd och orolig:( Var bara tvungen att skriva av mig:(

• Svar på tråden Knuta i nacken och sprängandes huvudvärk.
  • Anonym

Om det har kommit "plötsligt" så är det nog ingen större fara. Bra att du går till doktorn dock så du slipper huvudvärken.

• Anonym (Orolig)

Vet inte om den har suttit där ett tag eller inte men bättre att kolla en gång för mycket:) Men man får ju alla scenarier i huvudet man kan få.

Svar på tråden Knuta i nacken och sprängandes huvudvärk.