• Anonym (gravid)

    Ofrivilliga orgasmer - hjälp!

    Jag är gravid och lider av att jag får orgasm i sömnen. Ibland varje natt, ibland en till ett par gånger i veckan. Alltså helt ofrivilligt och utan stimulans.

    Jag tycker det är obehagligt och eventuellt skadligt för barnet med dessa sammandragningar (jag är i riskgrupp, så tyvärr kan sex vara skadligt i mitt fall).

    Har ni någon jävla aning om vad jag ska ta mig till?!

  • Svar på tråden Ofrivilliga orgasmer - hjälp!
  • Anonym (hm)

    Det händer mig med (är inte gravid) - det som verkar göra det "värre" är om jag är kissnödig, verkar som det blir nån slags stimulans av det. Det är det enda jag kan komma på, tyvärr.

  • Anonym (Killen)

    Ofrivilliga orgasmer.. Låter otäckt! Tänk om en annan varit med om det någon gång. ;) high five skulle jag säga då!

  • Qliana

    Så blir det för mig med om jag inte får den närhet jag vill ha. Fast jag tycker inte alls att det är obehagligt men då är inte jag i en riskgrupp alls. Måste vara jobbigt mentalt, men är orgasmen farlig eller är det penetrerande sex?

  • alice85

    Det händer mig med, men bara om jag inte fått sex i vaket tillstånd på länge. Det är som att kroppen försöker kompensera... Men är det farligt för dig att få orgasm?

  • Karriis

    Efter många MF vill jag inte heller ligga med min kille vid graviditet, och jag har samma problem!

    Men överallt står det olika saker!
    På vissa ställen står det att sperma triggar igång förlossning, på andra ställen står det att orgasmer leder till MF.
    Jag har inte sex för att jag är rädd för ännu ett MF.. Klart som fan att jag inte vill komma i sömnen då, men jag har inte hittat något som förhindrar det :/

    Ts, du borde väl veta något med tanke på din tråd, jag är helt förvirrad.

  • Anonym (gravid)

    Jag vet att orgasmen i sig är en risk då det ger sammandragningar. Penetrerande sex har vi inte heller.


    Anonym (Killen) skrev 2012-05-05 21:53:46 följande:
    Ofrivilliga orgasmer.. Låter otäckt! Tänk om en annan varit med om det någon gång. ;) high five skulle jag säga då!
    Skulle du? Om det riskerade livet på ditt ofödda barn? Nej, just det.
  • Anonym (Anonym pga att jag är kränkt av detta!)

    Till er som inte förstår hur förtvivlad och kränkt man känner sig när ens kropp trotsar allt man vill och själv utför en orgasm oavsett var man är mm ber jag er tänka efter innan ni yttrar er! Tyst
    Skulle du vilja ha orgasm när du står i kö för att betala bland en massa andra människor? Skulle du vilja råka ut för detta på ett familjekalas där dina släktingar står runt dig? 
    Kanske när du söker nytt jobb eller annat där du försöker göra ditt bästa för att vara korrekt?
    Hur trött tror du man kan bli om man vill sova och kroppen inte vill vara med på det utan fortsätter "bråka"? 
    Det är skillnad på att vilja ha orgasm och att utsättas för kroppens "överfall" som den upplever det som INTE kan styra över läget! Gynekologer skriver ut en medicin mot Parkingsons när dyl uppstår och det är en diagnos och inte ett valfritt läge sas! 
    Läs här vad läkartidningen skriver ang detta tillstånd så förstår du kanske att ofrivilliga orgasmer INTE är en njutning! lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/fallbeskrivning/2014/02/ihallande-genital-upphetsning-utan-relation-till-sexuell-lust/

Svar på tråden Ofrivilliga orgasmer - hjälp!