• Krrrabba

    Min man avlivade Snuffe inför barnen!

    Ifredags morse var min man på strålande humör. Han sa åt barnen att ta på sig sina finaste kläder , för ikväll hade pappa en överraskning! Alla tre var förstås väldigt exhalterade i skolan/dagis - vad kunde pappa ha hittat på ? Jo, det undrade jag också hela dagen, men han vägrade bestämt att berätta. "Då blir det ju ingen överraskning". Tillslut kom då kvällen alla väntat på . Dottern var helt utom sig av förväntan ; hon ville ha sin rosa finklänning och våfflat hår. Yngste sonen accepterade för första gången sin slips. Alla gick in i köket ( som min fyndige man hade haft låst hela dagen ) och där inne väntade både levande ljus och tårta. Nu började jag ju verkligen undra. Hade han bokat en resa eller något? Hade någon namnsdag? Men när alla satt sig så började pappa/min man att prata , och jag fattar inte alls vad han ville med det här!!! " Som ni alla vet, så har vi ju blivit rätt många här hemma... Och nu när-dottern- börjat skolan så finns det ju inte så mycket tid för Snuffe...." Dottern, som är sex år fattade förstås inte ett dugg , och det gjorde inte jag heller. småkillarna behöver vi inte ens prata om;deras enda fokus låg på tårtan. Min man fortsatte; "därför hoppas jag nu på eran fulla förståelse och yttersta stöd .... Nu när Snuffe går ur tiden." Barnen fattade fortfarande ingenting, men jag hann förstås få ur mig ett" VA?!" innan min man la upp det vettskrämda marsvinet på bordet

  • Svar på tråden Min man avlivade Snuffe inför barnen!
  • Regnig måndag

    Du måste slipa på ditt författarskap. Hittills är det bara en dröm.


    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • La Lola

    Om man nu ska trolla...varför inte försöka göra det på ett trovärdigt sätt så att man verkligen lurar folk? Obestämd


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • viseversa
    La Lola skrev 2012-05-06 09:56:41 följande:
    Om man nu ska trolla...varför inte försöka göra det på ett trovärdigt sätt så att man verkligen lurar folk? Obestämd
    Håller med. Låter ju som ts skrivit av detta från en bok eller något. Som en robot utan känslor skriver hon det. hade det varit min man som på riktigt hade gjort något liknande hade man verkligen SETT på mitt inlägg hur upprörd jag hade varit.
  • La Lola

    O där var Ts avreggad.
    Hon fick visst inte den respons hon ville ha.

    Välkommen tillbaka med ditt nya nick!


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Min man avlivade Snuffe inför barnen!