-
-
Svar på tråden Är det insektsbett eller något annat? (Bilder)
-
sönderkliat myggbett, kanske?
-
Tänkte samma sak. ser helt klart ut som myggbett som man kliat på.Erika 094 skrev 2012-05-06 10:01:56 följande:sönderkliat myggbett, kanske?
-
Dem på foten har han haft ett par dagar så känns konstigt att dem inte gått tillbaka utan att de nu kommit på magen också. Han brukar va super allergisk mot mygg och få stora bladdor. Men kanske är det ändå
-
Har ni katt? För sådana där har jag fått på våren, när katterna varit ute och grävt i rabatterna... Tydligen är det typ jordloppor och igelkottsloppor. Typiskt också att de sitter där katterna gärna ligger, runt fötterna tex
-
kanske är mollusker ?
-
Nej katt har vi inte! Hans mormor har en hund dock och vi har lekt massor på lekplatser senaste dagarna.amalie79 skrev 2012-05-06 10:08:27 följande:Har ni katt? För sådana där har jag fått på våren, när katterna varit ute och grävt i rabatterna... Tydligen är det typ jordloppor och igelkottsloppor. Typiskt också att de sitter där katterna gärna ligger, runt fötterna tex
-
Det kan jag inte tänka mig. Vad jag vet ser dem inte ut så!Firran skrev 2012-05-06 10:10:52 följande:kanske är mollusker ?
-
Âr alla bett i grupper om tre? I sådana fall skulle jag gissa på vägglöss, som ofta biter så (bettstrukturen kallas ibland smakfullt nog för "frukost-lunch-middag"). Har ni varit utomlands nyligen (de följer ibland med i bagaget)? Håll utkik efter nya bett, för får han nya om natten kan det vara det det är...
-
De på fötterna ser helt klart ut som myggbett, men det där uppe.. vet jag inte riktigt. kan de tinte vara att en fästing har släppt?
kanske, vägglöss, eller liknande..allergisk mot kvalster? -
Ja väglöss blir ju allt vanligare, ett kraftigt ökande problem i Sverige!
-
Nej vi har inte varit utomlands men dem vi upptäcker dem om morgonen! På foten är det bara två men magen är det tre.hummena skrev 2012-05-06 10:19:20 följande:Âr alla bett i grupper om tre? I sådana fall skulle jag gissa på vägglöss, som ofta biter så (bettstrukturen kallas ibland smakfullt nog för "frukost-lunch-middag"). Har ni varit utomlands nyligen (de följer ibland med i bagaget)? Håll utkik efter nya bett, för får han nya om natten kan det vara det det är...
-
Vägglös var min tanke också o de behöver man inte drabbas av enbart om man varit utomlands.....
-
Hur ser jag om vi har det? Låter läskigtLa Lola skrev 2012-05-06 10:24:45 följande:Vägglös var min tanke också o de behöver man inte drabbas av enbart om man varit utomlands.....
-
Kolla på bilderna här, där visar de spår efter vägglöss.strongenough skrev 2012-05-06 10:34:14 följande:Hur ser jag om vi har det? Låter läskigt
www.anticimex.com/se/Privat/Skadedjur/Skadedjurskategorier1/Besvarar-manniskor1/Vaggloss/