• Cynara

Melwa?

Hej undrar om ni här inne skulle kunna vara lite smakråd till oss. jag och min sambo väntar vårt första barn en dotter och vi funderar på namnet Melwa det är ett irländskt namn och kommer från min sambos släkt (hans mormors namn).

Vi tycker att det är ett jättefint namn och vi skulle gärna vilja döpa vår dotter efter sambons mormor som är en helt UNDERBAR kvinna som alltid finns där för oss. Men nu till frågan hur tycker ni namnet funkar på svenska och ska man i.s.f stava det med w som det är på irländska eller "försvenska" det och stava det med ett enkelt v.

P.s Skriver från min kompis "nick" då mitt inte ville fungera idag om det är någon som undrar varför det står att jag redan har barn. Flört

• Svar på tråden Melwa?
  • Cynara

Nu skriver jag själv och inte min vän som skrev TS, folk här brukar ju kunna vara brutalt ärliga är det ingen som kan svara på vad ni tycker om namnet. Hon vet redan vad jag tycker så det behöver jag inte skriva här. Glad

Noomi 2011-06-21
  • anyXX

Fint tycker jag! Gillar det irländska, men på svenska kommer folk nog uttala det melva... Man uttalar ju Wilgot o Vilgot likadant tex. Men det gör ju inget, nä jag tycker ska satsa på det!

flicka 2008 & pojke 2010
  • Duckan

Jag gillar det inte riktigt, men jag är ändå för släktnamn. Ska det uttalas som Melva tycker jag att w kan hoppas över för enkelhetens skull.

Svar på tråden Melwa?