• Anonym (Vill så gärna)

Kan man utläsa om man är gravid med fertility friend?

Om ni kollar på denna kurva, jag hade enligt fertility friend ägglossning den 24e, vilket borde stämma då jag fick stegring på ÄL tester och min monitor den 23e. 
    Kan man se, genom att tempa, om man har lyckats bli med barn? 
    Finns det tydliga tecken på tempen att man INTE är gravid?

Kan tillägga, men detta gör jag inte allt för mycket av då det likväl kan vara PMS, att jag senaste dagarna har haft extremt ömma bröst (inte bara bröstvårtorna utan under brösten fram till bröstvårtorna) och har som träningsvärk i magen. Det är för tidigt att direkt känna någonting. Skulle jag vara med barn har ägget precis fäst eller ska fästa. Men jag tänkta bara att kanske, ändå....

Någon som är erfaren som kan berätta?
  • Svar på tråden Kan man utläsa om man är gravid med fertility friend?
  • Anonym (Vill så gärna)

Ingen med vana av detta som vet?

• Anonym (Vill så gärna)

Trodde det fanns många fertility friends här inne.

• Meria

Du är bara på DPO 7 så det är lite tidigt att se på kurvan om du är gravid eller inte. Om du börjar närma dig DPO12 och mer och tempen fortfarande ligger lika högt som den gör nu - då kan man börja tro att det har tagit sig. Men om tempen börjar dala vid den tiden är hoppet lite mindre. Tempen kan gå ner för en dag och sen upp igen, så EN lägre temp innebär inget men flera då...

Så det är bara till att vänta några dagar till och se om tempen håller sig hög som den är nu. Lycka till! 

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & BF aug -12 (,¨)
  • Anonym (Vill så gärna)
    Meria skrev 2012-05-06 11:18:05 följande:
    Du är bara på DPO 7 så det är lite tidigt att se på kurvan om du är gravid eller inte. Om du börjar närma dig DPO12 och mer och tempen fortfarande ligger lika högt som den gör nu - då kan man börja tro att det har tagit sig. Men om tempen börjar dala vid den tiden är hoppet lite mindre. Tempen kan gå ner för en dag och sen upp igen, så EN lägre temp innebär inget men flera då...

Så det är bara till att vänta några dagar till och se om tempen håller sig hög som den är nu. Lycka till! 
    Ok. Så det som KAN visa på en graviditet är ökad och stabilt hög temperatur. 
  • Meria

Man kan också hoppas att den dippen du fick på DPO5 innebär det de kallar ett "implantationsdipp" när ägget fäste sig i livmodern. Jag själv lyckades få ett när jag blev gravid den här gången:

http://www.fertilityfriend.com/home/32b2e6

• Meria
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2012-05-06 11:20:17 följande:
    Ok. Så det som KAN visa på en graviditet är ökad och stabilt hög temperatur. 

Jepp, man har lite högre temp när alla hormoner kommer igång om man är gravid, så det är ett tecken.
  • Anonym (Vill så gärna)
    Meria skrev 2012-05-06 11:20:23 följande:
    Man kan också hoppas att den dippen du fick på DPO5 innebär det de kallar ett "implantationsdipp" när ägget fäste sig i livmodern. Jag själv lyckades få ett när jag blev gravid den här gången:

www.fertilityfriend.com/home/32b2e6
    Fast din dipp var på dag 8, lite mer realistiskt än dag 5. Eller hur?
Svar på tråden Kan man utläsa om man är gravid med fertility friend?