• Reflexa1

Vilket babyskydd till bugaboo cameleon?

Vilka babyskydd passar till barnvagnen bugaboo cameleon?

• Svar på tråden Vilket babyskydd till bugaboo cameleon?
  • Reflexa1

Vad är det för skillnad på acta graco och maxicosi?

• ialia

Jag frågade i den butiken vi köpte våran i och dom sa att de är bara basafe och maxi cosi som passar till bugaboo adaptern. Han sa att de kanske går med andra märken men att de inte uppfyller säkerhetskraven. Vi köpte en besafe för att den är säkrast i alla tester.

• Pippilångstrump

Det finns iaf ett märke till pea.. Pe... Något. Tittade på vagnen i Slovakien och det var den stolen de sålde till. Så det är nig olika i olika länder.

• Konvaljen

Vi har haft MaxiCosi Cabriofix, ska köpa den nya modellen Pebble denna gång, verkar smidigare än Cabriofixen.

• Marri

ialia - såg att du köpt ett besafe babyskydd, är också inne på just ett sådant, och även en bugaboo då, men undrar över två saker som du kanske kan svara på? Dels undrar jag över vikten på babyskyddet? Och sedan över suffletten, på de bilder jag sett, så ser den så himla kort ut, skyddar den bra ändå? Tack :)

Och ni med maxi cosi, vad väger era? :)

• ialia
    Marri skrev 2012-06-02 11:37:06 följande:
    ialia - såg att du köpt ett besafe babyskydd, är också inne på just ett sådant, och även en bugaboo då, men undrar över två saker som du kanske kan svara på? Dels undrar jag över vikten på babyskyddet? Och sedan över suffletten, på de bilder jag sett, så ser den så himla kort ut, skyddar den bra ändå? Tack :)

Och ni med maxi cosi, vad väger era? :)
    Vi har inte börjat använda babyskyddet ännu då bebisen förfarande ligger i magen. Jag tror att maxi cosi är lättare men vi går på säkerheten. De finns ju två besafe skydd och vi köpte de lätta men vet inte vad de väger. Jag tror att suffleten kommer att räcka bra den är jätte smidig att dra fram. Vi köpte till isofix basen också.  
  • Marri

Okej, då förstår jag, misstolkade lite!! Säkerheten går ju först, och jag tycker besafe är snyggare och ser skönare ut också, men vill inte att den ska väga typ 7 kilo ;) hur lång tid har du kvar? Tack för svaren!! :)

• ialia

Vi ska ha först i oktober så de är ett tag kvar. De är ju rätt så tungt men men man fåt ett bra grepp med handtaget och sen såg jag att de finns regnskydd till också. Perfekt om de vräker ner så behöver man inte få en blöt bebis :)

• Marri

Såg regnskyddet jag med, superbra!! Läste på lite, och izi sleep väger ca7 kilo, och izi go+ väger ca3,7 kilo, så antar att detektiv det ni köpt, och så blir det nog även för mig, passar perfekt! Och så adepter till vagnen så blir det perfekt! :)

• ialia

de är izi go vi har köpt. Vi kollade på izi sleep först men de var för tungt. Regnskyddet är dock till izi sleep men eftersom den stolen är större så passar de ju till izi go också. :)

• Marri

Ja det borde det göra, lite pösigare upptill kanske men lär ju va resår i kanten som håller emot, så blir nog bra!! :)

Svar på tråden Vilket babyskydd till bugaboo cameleon?