• Amaranthia

Hjälp med näsvinge-piericing!

Gjorde denna den 13 mars och först såg det bra ut men nu har det blivit en knöl runtom, är det normalt att det kan bli så eller har det blivit nåt tok? Någon kunnig som kan uttala sig? Ifall det inte försvinner, kan det försvinna om jag tar ut den? Vill ju gärna ha piercingen men om det ska vara en knöl under tar jag ju hellre ur den..

• Svar på tråden Hjälp med näsvinge-piericing!
  • Momalicious

Det ser infekterat ut tycker jag? Min blev aldrig så. Kan du inte gå tillbaka till piercaren och be denne kolla upp det?

• agua

Min såg också ut så där i någon månad men jag var envis och tvättade rent flera gånger under dagarna. Har haft den i 7 år nu :)

• Vinxen

Ta en Alvedon och fukta och gnugga mot bulan. Gör detta några dagar och efteråt tvättar du med koksalt. Har du piercat med nål eller pistol? Vad är det för smycke? Är det en krok på insidan av näsborren eller bara som ett rakt örhänge? Är det med krok är det bra. Annars byt smycke!

• Amaranthia

Jo jag tänkte att jag får uppsöka piercaren och höra, men innan jag har möjlighet att ta mig dit tänkte jag få lite råd här :) 

Agua, okej men det är ju skönt att höra att det kanske lägger sig :)

Vinxen, det är såklart gjort med nål och det är en krok isatt nu. Först var det en lång stav men efter en vecka satte hon i kroken. Ska testa alvedon, tack för tipset! :)    

• Kimona

Ta rengöringen på en tops och tvätta ordentligt runtom

• Majsan70

Ibland kan det bli sådär och då bör man uppsöka den som utförde piercingen. Ibland kan man behöva frysa bort det där. Men en expert som tittar är en god ide´

• voldis

Jag hade exakt likadant på min. Jag gjorde hål på blåsan och tvättade envist med koksalt sen blev det bra:)

• Vinxen

Det är inte alls såklart :P finns många som
    gör hål i näsan med pistol...FY! Ja Alvedon låter knas men det funkar...fick likadant på min näsa och även på tungan och det funkade på båda :D

• Amaranthia

Vinxen, nej jag vet..tycker bara det är så konstigt att det fortfarande görs :s

• Skogshallon

Hur har det gått? Kontakta personen som piercade dig och be om råd. Jag har fått liknande vid en öronpiercing och det gick tyvärr inte över utan jag fick uppsöka sjukvården och via dem kunna avlägsna den. Förhoppningsvis är det enbart en infektion som du fått.

Svar på tråden Hjälp med näsvinge-piericing!