• isvinter

Ljus men "normal" avföring treåring

Vad kan det bero på om avföringen oftast är ljus? Den är ljusgulaktig och ibland blandad gul med brun/mörkgrått. Konsistenen är normal. Dvs mer hård än lös. Vi har provat med laktosfritt när det gäller mjölk, smör, keso etc. men tycker inte det gör någon direkt skillnad. Ibland äts det tex glass, tårta eller något annat som inte är laktosfritt och då kan hon vara helt bra i magen. Ja, annars också .Alltså ha normal (brun) färg men det är inte så ofta.

Hon brukar inte klaga över magont, någon gång ibland bara och då strax innan hon ska bajsa. Hon äter det mesta på förskolan, är lite mer "kräsen" här hemma. Inga problem med vikten, snarare lite "rund".

Ska på treårskollen under veckan och kommer ta upp detta då, men undrar så vad det kan vara? Någon som vet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-06 17:34
    Det har varit såhär en längre tid.

• Svar på tråden Ljus men "normal" avföring treåring
  • fågelungarna

Nej, vet inte vad det beror på. Känner dock igen det hos min egen dotter, det kommer till och från. Liksom att till och från blir detväldigt löst, utan att hon klagar på magont eller liknande. Jag har sett det som en normalvariation, men om det skulle vara övervägande ljust hela tiden så skulle jag nog börja fundera kring det.

Svar på tråden Ljus men "normal" avföring treåring