• Joico

Vinterpälsen måste bort. Vaxa - hur ont gör det?!

Vinterpälsen på mina ben måste bort. Det har nog aldrig varit såhär långt Foten i munnen tur att det inte är så tätt!

Jag har Veet Supreme Essence Wax Strips hemma och funderade på om... men... jag har aldrig vaxat förut. HUR ont gör det?? Annars har jag såndär Veet hårborttagningskräm eller en vanlig jävla rakhyvel (vilket jag brukar använda) 

• Svar på tråden Vinterpälsen måste bort. Vaxa - hur ont gör det?!
  • Barbabok

Jag har provat Veet vaxstripes men allt som hände på mitt skandinaviska halvljusa lurv var att det blå kletet från stripsen satt kvar ihop med samtliga hårstrån. Ett mindre helsike att få bort. Värdelöst. Veets kräm är däremot bra.

• Joico
    Barbabok skrev 2012-05-06 18:15:53 följande:
    Jag har provat Veet vaxstripes men allt som hände på mitt skandinaviska halvljusa lurv var att det blå kletet från stripsen satt kvar ihop med samtliga hårstrån. Ett mindre helsike att få bort. Värdelöst. Veets kräm är däremot bra.
    Aha. Youtube-recensioner sa att det var bra grejer. Värmde du stripsen i händerna först då? Och strök på dom när dom satt på benet?

• Barbabok

Jajamän, provat flera ggr i omgångar.
    Jag har även testat att vaxa på salong och där tog det men vet inte om jag är så nöjd trots det för det höll inte värst länge. Och man skulle ju vara rätt hårig innan också.

• Kjellgren

Vaxa benen gör skitont men är ändå värt det. Jag går på salong en gång i månaden och nu, efter 3 gånger är håret nästan helt borta och jag räknar med att efter nästa gång (i juni)  inte behöva vaxa förrän efter sommaren. När vintern kommer så får lurvet växa på sig igen.

• Jessa01

Jag tycker att det gör mycket ondare med strips än på salong. Jag tror att det är svårt att få vaxet på stripsen tillräckligt varma (genom att gnida händerna)

Jag har gått på salong i flera år. Ibland växer håren snabbt och ibland behöver man inte gå lika ofta. Har förstått att håren växer i olika omgångar. Så prova att gå till salong igen Flört
    Det finns ju olika salonger som jag anser vara varierande bra/dåliga.  

Nu känner jag mig så säker på att vaxa mig själv så jag har köpt flytande vax och ordentliga strips ifrån min vaxist. Detta så att jag kan ta extra under armar nu när man stör sig mer på håren under vår/sommar Tungan ute   

• PrettyPoppy

Jag använder alltid vaxet från Veet, med färdinga remsor. Funkar jättebra.De småhår som inte kommer med epilerar jag efteråt. Och ja, det gör ont men är uthärdligt

• Lisastina

Om man värmer remsorna ordentligt minst en minut så går det, då kladdar det inte. Jag brukar stoppa in remsorna under tröjan och hålla en arm utanpå. Fast just nu slår det mig att det borde gå bra att stoppa dem under laptopen och så slötitta lite på fl medan de värmer upp sig Glad

• Joico

Jag har lite låg smärttröskel så jag börjar tveka alltså Död

• PrettyPoppy
    Joico skrev 2012-05-06 21:27:17 följande:
    Jag har lite låg smärttröskel så jag börjar tveka alltså 

Äsch, du kan prova iaf! När man har ryckt några ggr. blir man lite som bedövad i skinnet Tror helt säkert att du klarar benen nedanför knät iaf. Börja mitt på skenbenet, tycker det gör minst ont där.
  • Ventress

Veet varmvax, men INTE det där nya i rosa burk. Det är skitdåligt, vaxet stelnar för fort på benet och fastnar inte i stripsen. Sen brukar jag ha det varmare än "tillåtet", nästan för varmt, eftersom det funkar mkt. bättre.

Svar på tråden Vinterpälsen måste bort. Vaxa - hur ont gör det?!