• Anonym

Svider i underlivet

Hej!!

Undrar om det är någon annan som upplever samma sak som jag...

När jag och min man har sex utan kondom och han kommer så börjar det alltid svida, och när jag går på toaletten efteråt så svider det verkligen jättemycket, sen kan det ta upp till en timme innan det går över. Vi har i princip kört med kondom jämt sista tiden eftersom att jag får så jobbigt efteråt.

Känner någon igen sig??

• Svar på tråden Svider i underlivet
  • Charmeuse

Har det alltid varit så? Låter som det kan vara svamp annars. Bästa att du kollar upp det.

• Anonym
    Charmeuse skrev 2012-05-06 20:59:40 följande:

Har det alltid varit så? Låter som det kan vara svamp annars. Bästa att du kollar upp det.

Alltid efter sex, mer eller mindre. Men jag har aldrig ont annars....
  • Anonym
    Charmeuse skrev 2012-05-06 20:59:40 följande:

Alltså....läste om svamp och det är ju mer klåda och mer ute på blygdläpparna, det här svider verkligen i själva öppningen och in....hörde nån gång att det var en som sa att det kunde vara PH värdet i slidan som blev påverkat...??
  • Ezereht

Kan också bero på att du inte tål hand sperma. Läst och hört att svider det när killen kommer så kan det bero på att i inte tål sperman som sagt

• Charmeuse
    Anonym skrev 2012-05-06 21:04:59 följande:
    Alltså....läste om svamp och det är ju mer klåda och mer ute på blygdläpparna, det här svider verkligen i själva öppningen och in....hörde nån gång att det var en som sa att det kunde vara PH värdet i slidan som blev påverkat...??

Finns ju de som inte "tål" sperma. Latexallergi, men det va väl utan kondom det sved?
  • Anonym (!)

Vet precis vad du menar! Nästan som att det "brinner" lite lätt. För mig har det varit olika med olika killar så min teori är att det helt klart är den kemiska reaktionen mellan en killes sperma och mina vätskor som jag i vissa kombinationer tål och i andra inte tål.

• Anonym (två svar)

hej ts,
    jag kommer att tänka på två olika saker 

1. Du kan ha svaga slemhinnor pga lite för lite östrogen. Då blir vävnaden mindre tålig mot  slitage och det kan svida efter sex. Testa den receptfria salvan Ovesterin varannan dag ett par veckor. ca 95 kr på apoteket, finns i samma hylla som medel mot svamp i underlivet och dylikt.

2. Man kan faktiskt vara allergisk mot andra personer, tex att man får utslag av deras hudflagor som hamnar i sängen och deras kroppsvätskor. Det är inte särskilt vanligt men helt möjligt. 

• Anonym

Tack för alla era svar!! ska testa lite olika och se om det hjälper =)

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-06 20:57:30 följande:
    Hej!!

Undrar om det är någon annan som upplever samma sak som jag...

När jag och min man har sex utan kondom och han kommer så börjar det alltid svida, och när jag går på toaletten efteråt så svider det verkligen jättemycket, sen kan det ta upp till en timme innan det går över. Vi har i princip kört med kondom jämt sista tiden eftersom att jag får så jobbigt efteråt.

Känner någon igen sig??

Hmm - detta har endast hänt mig när jag spruckit Skrikandes har fått sprickor i nedre delen av "hålet" så att säga, mellangården heter det tror jag. Det brukar svida asmycket på mig när jag går på toa om det spruckit, men jag får endast sprickor om jag fått sköra slemhinnor av nån anledning (p-piller och svamp t.ex...)
Svar på tråden Svider i underlivet