• Koppkaka

Roliga uppmaningar till fest

Vi ska ha personalfest om ca en månad, och på små kort på allas tallrikar vid maten ska vi skriva roliga uppmaningar till varje person. Dessa kan vara i stil med "Du ska under hela kvällen enbart prata med skånsk dialekt".

Nu skulle jag vilja ha lite tips på såna här uppmaningar, så låt fantasin flöda och skriv det ni kommer på!

Leo
  • Svar på tråden Roliga uppmaningar till fest
  • katalysator

Ett första tips: För att ingen ska känna att det är jobbigt bör ni ha ganska milda kort, eller ha möjlighet att byta kort (till exempel ett hörn där det ligger tre reservkort som man fritt får byta till om man vill). Jag ogillar verkligen att försöka prata med olika dialekter, och måste nog säga att min kväll skulle kännas ganska trist och dryg om jag fick just skånska-exempelkortet. Skrattande

Några andra idéer på kort man kan ha:

* Varje gång du hamnar i en het diskussion ska du inleda ett argument med "På min tid ..."
    * Utbringa en skål vid bordet varje gång någon säger någonting positivt om arbetsplatsen
    * Citera så många Disney-karaktärer som möjligt under middagen utan att bli irrelevant.
    * Den glada optimisten - se det positiva i allt under middagen.
    * Få dina bordsgrannar att tro att de tåflirtar med varandra. 

• Koppkaka
    katalysator skrev 2012-05-06 22:23:46 följande:
    Ett första tips: För att ingen ska känna att det är jobbigt bör ni ha ganska milda kort, eller ha möjlighet att byta kort (till exempel ett hörn där det ligger tre reservkort som man fritt får byta till om man vill). Jag ogillar verkligen att försöka prata med olika dialekter, och måste nog säga att min kväll skulle kännas ganska trist och dryg om jag fick just skånska-exempelkortet. Skrattande

Några andra idéer på kort man kan ha:

* Varje gång du hamnar i en het diskussion ska du inleda ett argument med "På min tid ..."
    * Utbringa en skål vid bordet varje gång någon säger någonting positivt om arbetsplatsen
    * Citera så många Disney-karaktärer som möjligt under middagen utan att bli irrelevant.
    * Den glada optimisten - se det positiva i allt under middagen.
    * Få dina bordsgrannar att tro att de tåflirtar med varandra. 
    Tack, vilka härliga tips!
    Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Nyfiken gul

*Göra inlägg lite då och då om att vederbörande är törstig

*Skåla på en viss tidsintervall, tex varje kvart

*Alltid tilltala bordsgrannen till vänster med förnamn hela tiden

*Valfri tolkning av att ge "spåniga" inlägg vid lämpliga tillfällen.... (ja bilen går bra, man skulle ha en båt, god svagdricka det här (om vinet), osv... )

*Tilltala någon bordsgranne med fel namn hela kvällen

*Att alltid avsluta det man själv berättar med ett "det skålar vi på"  /Alternativt avsluta någon annans berättelse med samma svar...

*Ge någon ett eller flera hemliga uppdrag - vad som helst, typ stjäla en persons slips, ät med bordsgrannens gaffel, göm en tom kaffemugg i någons handväska - what ever...   När uppdragen är slutförda måste man knacka i bordet och skåla.

*varje halvtimma ska nån ställa sig upp på stolen och utbrista i ett högljutt "kuckeliku"                 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Aur0ra

En JÄVLIGT omogen grej, men som faktiskt brukar gå hem, är att man måste lägga till "I min rumpa" efter varje mening =P
    Efter lite alkohol är det förbannat roligt ;P 

Svar på tråden Roliga uppmaningar till fest