• Twizz

Tvätta skor?

Favoritskorna behöver sig en tvätt. Vita skor är det som jag nu tvättat först 1 gång i 40 g och sen i 60 g, ändå är de inte direkt vita :( det är tygskor.
    Hur får jag dessa vita igen? Det är broderad text över nästan hela skon och insidan är färgat tyg så någon form av blekmedel är uteslutet :/

• Svar på tråden Tvätta skor?
  • tjej87

Högtryckstvätt kan funka :) En kompis körde det på sina vita converse och dom blev i princip helt rena efteråt...

• Lacey

Om all brodyr och allt är vitt så finns det ett medel för vita sportskor som du kan ta på. Det är ungefär som tippex for skor.

• Twizz

Ja det var ingen dum ide :) Det ska jag helt klart prova om inga andra tvättråd fås ;)

• Twizz

Brodyren är färgad i olika färger typ :( vore väldigt tråkigt om den blev vit. Men man kanske kan "tippa emellan" ? hmm

• Twizz

nej inte testat de.. men funkar verkligen vanish? aldrig nånsin använt de faktiskt :o

• faithfully

Jag brukade skrubba mina vita (iofs skinn/skinnimitation) skor med galltvål, blev fin fint. Dessutom använder jag galltvål på alla möjliga fläckar på andra plagg, det ska inte bleka.

Jag hade lagt skorna i en hink med lite vatten så att det precis täcker och sedan flytande galltvål i det och låta det ligga och dra massor av timmar, sedan tvätta dem igen.

• Twizz

Tack för tipset om galltvål! ska inhandla en och prova :)

Svar på tråden Tvätta skor?