• Totten81

Vilken crosstrainer ska man köpa?

Jag har funderingar på att köpa en crosstrainer och har hittat två stycken begagnade till bra pris. Men eftersom jag är helt okunnig vad som är bra så tänkte jag fråga om råd,. Är ngn av dessa ngt att ha eller är det helt bortkastade pengar.
    Den ena är en reebok crosstrainer och den andra är en Orbitrac

• Svar på tråden Vilken crosstrainer ska man köpa?
  • Längtan1986

Jag har en CT 639 Extreme Fit, som jag köpte på team sportia, 
    det är det bästa jag nånsin gjort. kan säga att det är värt att lägga pengar på en som är ordentlig.
    Min har 12 förinställda program, du kan göra egna,ställa in allt efter din längd, vikt ,ålder,kön.  enkel display precis framför dig för att ändra alla inställningar smidigt .
    visst den kostade 4 000, men det är den värd. jag skulle aldrig byta den för något.

Bara så du vet att du faktiskt får mycket för pengarna,
    gör så att du går in till en sportaffär och provar lite olika. Så ser man vad man tycker och hör med dom =) 

• Snart 3 barnsmamma
    Längtan1986 skrev 2012-05-07 09:18:28 följande:
    Jag har en CT 639 Extreme Fit, som jag köpte på team sportia, 
    det är det bästa jag nånsin gjort. kan säga att det är värt att lägga pengar på en som är ordentlig.
    Min har 12 förinställda program, du kan göra egna,ställa in allt efter din längd, vikt ,ålder,kön.  enkel display precis framför dig för att ändra alla inställningar smidigt .
    visst den kostade 4 000, men det är den värd. jag skulle aldrig byta den för något.

Bara så du vet att du faktiskt får mycket för pengarna,
    gör så att du går in till en sportaffär och provar lite olika. Så ser man vad man tycker och hör med dom =) 

Håller med! Jag köpte CT 850, tyst och som en gymcrosstrainer. Kostade lite men är inte ranglig, har bra med program.
    Provade en Orbitreck, snacka om skillnad. Den är inte i närheten av denna 
  • Längtan1986
    Snart 3 barnsmamma skrev 2012-05-07 09:45:49 följande:
    Håller med! Jag köpte CT 850, tyst och som en gymcrosstrainer. Kostade lite men är inte ranglig, har bra med program.
    Provade en Orbitreck, snacka om skillnad. Den är inte i närheten av denna 
    Precis,
    jag tänkte först köpt en billigare, men det är jag verkligen glad att jag inte gjorde! 

• Totten81

Okej, är ju lite osäker på om jag kommer att använda den så jag är inte sugen på att lägga så mycket pengar på den... För risken finns nog att den kommer att stå och damma bara.

• Snart 3 barnsmamma
    Totten81 skrev 2012-05-07 11:34:12 följande:
    Okej, är ju lite osäker på om jag kommer att använda den så jag är inte sugen på att lägga så mycket pengar på den... För risken finns nog att den kommer att stå och damma bara.

SÅ tänkte jag först. Sen så insåg jag att köper jag en skraltig som låter mycket, är racklig och dåligt med program så kommer jag använda den ännu mindre. Pga eller tack vare den bra kvaliteén har jag använt min bra mycket mer än tänkt!
  • Totten81

Okej tack för tipsen....
    Det är ingen som har erfarenhet av reeboks crosstrainer? 

• Längtan1986
    Snart 3 barnsmamma skrev 2012-05-07 13:56:26 följande:
    SÅ tänkte jag först. Sen så insåg jag att köper jag en skraltig som låter mycket, är racklig och dåligt med program så kommer jag använda den ännu mindre. Pga eller tack vare den bra kvaliteén har jag använt min bra mycket mer än tänkt!
    samma här, 5 ggr veckan använder jag min normalt. dock har det blivit lite dåligt med det nu när jag är gravid hihi
Svar på tråden Vilken crosstrainer ska man köpa?