• Anonym

Ont i kroppen?

Hej alla!
    Jag vet inte vad jag har gjort.. Men senaste dagarna har jag varit sjukt trött, somnat runt sex och vaknat klockan tio dagen där på eller lagt mig runt elva och stigit upp efter ett dagen därpå.
    Sjukt ont i ryggen och ont i magen.. Vet inte om jag håller på bli sjuk eller om jag gjort något i ryggen som gör att jag har vridit den på något konstigt sätt..
    Någon annan som också är trött eller har så ont i ryggen?
    Kanske någon som vet en bra övning för att få mindre ont i ryggen?

Kram 

• Svar på tråden Ont i kroppen?
  • Nutnut

Sjukt, min sambo hade exakt samma symptom igår! Hemma från jobbet idag men verkar må bättre. Vi kunde inte förstå vad det var... Utryckte även brist på aptit och huvudvärk. Utmattning och stress kanske? En signal att kroppen behöver vila??
    Undrar också!

• Anonym

Jag vet att jag är stressad och så, dels för min mamma ligger inför döden och är 100 mil ifrån mig och pendlar mellan att må bra och sen nästa sekund nästan sluta andas. så det är jobbigt, men sen har jag inte fått min mens och undrade om det kan vara så att det är något med det? Eller om man kanske fått en cysta?

• Nutnut

Om du tror att det är något allvarligt kanske det är bäst att gå till läkaren. Om din mamma är sjuk kanske det handlar om depression?
    I min sambos fall verkade det inte som något allvarligt eftersom att det gått över så fort, men fortfarande nyfiken på vad det kan ha varit..

• Anonym

nja, asså, visst är jag ledsen och så, men tror inte det är depression då jag har ett fullt normalt liv just nu. Har en underbar sambo som får mig att tänka på annat och att vi har saker och göra hela tiden som gör att jag inte har lika mycket tid att stanna upp och försjunka mig i djupa tankar om vad som händer sen..
    Depression har jag lidit av förr och känner inte igen mig i detta skede.. 

• Nutnut

Nu verkar du inte haft dina symptom så länge men detta verkar iaf passa in: sv.m.wikipedia.org/wiki/Fibromyalgi _

Sen så tror jag du ska vara försiktig med att försöka sätta en diagnos på egen hand om du tror att det är något allvarligt. Man kan lätt bli hypokondrisk då. Bättre att gå till läkaren.

• Anonym

jo, men fibromualgi, det vet jag vad det är och nej, det har varken din sambo eller jag..
    Tro mig, har läst om det ett bra tag och nej.. det får man inte bara sådär och det går över, tyvärr.
    Jag är ingen som sätter upp vad jag har eller vad jag inte har. Menade bara att jag har lidit av depression innan och vet vad det handlar om och denna gång känner jag inte igen det.

• Fia 28

Det kan itne vara så enkelt som magnesiumbrist? Stress gör att du använder upp kroppens lager av magnesium och magnesiumbrist ger ömma muskler och trötthet.

• Anonym

Fia28:
    Ingen aning, men tack för tipset!

HelleGbg: Ingen aning. 

• Anonym

nu idag när jag satt mig upp blev det som en brännande känsla i nedre delen av magen.. KONSTIGT! Blir nog att ta kontakt med en läkare..

• HelleGbg

Men det är ju också lite svårt att ställa diagnos på ryggvärk och magont. Allt detta kan ha en mängd olika betydelser. Vad för jobb du har, om du har legat konstigt, burit något. osv osv.
    Ta ett grav test först och kolla.

Svar på tråden Ont i kroppen?