• Glädje58

Probiotika

Jag har sedan någon månad drygt tillbaka använt mig av pre och probiotika som jag köpte i en hälsokostaffär. Nu när det inte är så mycket kvar i burkarna så är det dags för mig att köpa nytt.

Eftersom  det mesta är billigare på nätet så tänker jag köpa där. Har du några tips på bra produkter och handlare. Ska jag bara använda probiotika nu eller även köra med prebiotika? Finns det någon bra produkt som innehåller båda två? 

• Svar på tråden Probiotika
  • dimi

Jag har använt probiotika från Innate, 50-14 heter den, och den tycker jag är riktigt bra med mycket bacillusker, tror inte man behöver annat :) Jag har köpt den på webben några gånger, från en webbshop som verkar nere nu, men du kan googla på ellis ekologiska, den kommer säkert upp igen. Om du bor i Stockholm finns det även en butik vid Odenplan, som heter Lifeland som har den och en massa andra bra produkter.

• Glädje58

Jag ska kolla upp detta. Bor i Göteborgstrakten.

Har du provat Probi Mage? Antar att man har satsat hårt med marknadsföring. Produkten säljs både på apoteket, hälsokost och på nätet

• dimi

Nej, jag har inte provat den, men jag kollade på den och såg att den innehöll mindre antal bakterier från färre olika stammar än den jag brukar köpa. Sen vet jag iofsig inte om det spelar någon roll....

• Glädje58

Var inne och kollade på Innate-produkter, det varkar väldigt bra. Blir sugen på c-vitamin från dem också

• Gladskit

Ju fler stammar och baskilusker desto bättre
    Jag har testat massa olika och märker ingen skillnad dem emellan helt ärligt. Däremot sen jag överhuvudtaget började äta dem > då är det STOR skillnad!

• Glädje58

Jag har ätit både pre och pro drygt en månad men jag tycker att jag är lika svullen i magen. Ska dock testa Innate och se vad de kan åstadkomma...

Svar på tråden Probiotika