• LeiaBus2010

Ni som är bra på Ul bilder SE HIT!

Vad tror ni att detta är för kön? 
    Bild tagen i v 14 resp v 20.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:20
    Tv. Vecka 14, nedre parti till vänster

th. Vecka 20, nedre parti till höger

Jag har läst och hört att man kan se utifrån denna linje om det är en flicka eller pojke, men jag minns inte vad som sagts om grader osv. Någon som vet?

Det sägs ju också att flickor har 3 streck och pojkar har ett, men på Rul som vi gjorde tyckte barnmorskan sig se blygdläppar, men jag såg bara två streck i ett visst läge.

För att hjälpa till på traven lite
  • Svar på tråden Ni som är bra på Ul bilder SE HIT!
  • stikkem
    LeiaBus2010 skrev 2012-05-07 14:04:59 följande:
    Inte jag heller,inget proffs här inne? :-P
    Well, beror pa hur mycket proffs du ar ute efter. Jag ar sonograf och gor kons-UL dagligen.
  • LeiaBus2010

Ja, men det är ju tillräckligt i Proffsigt syfte

Men har du inte hört talas om att man kan bestämma kön genom att kolla hur detta streck ligger i vinkel?  

• Luna81

Av bilden från v14 gissar jag flicka. "Linjen" är inte mer än 30grader från ryggraden. Den ligger dock inte helt plant med ryggen så det är lite svårt att avgöra.

• stikkem
    LeiaBus2010 skrev 2012-05-07 14:40:36 följande:
    Ja, men det är ju tillräckligt i Proffsigt syfte

Men har du inte hört talas om att man kan bestämma kön genom att kolla hur detta streck ligger i vinkel?  
    Inte i det stadiet som i din bild, och dessutom sa maste man fa klar sidobild fran dom regionerna for att kunna se vinkeln.

Jag hade dock aldrig sagt nagot sakert baserat pa den vinkeln.

Det ar inte ett strack man tittar pa utan sjalva knoppen som har olika vinkeln beroende pa konet. Helt onodigt att borja kons-bestamma sapass tidigt efter vinklar.
  • LeiaBus2010

På en amerikansk sida så kollar dom också vinkeln på "knoppen" Och där tycker de flesta att den bilden från v 14 tyder på en flicka. 
    Men ingenting är ju säkert  

Nee, inte onödigt, det är en kul grej Är man nyfiken så är man, men det blir ändå en rolig överraskning

• LeiaBus2010

Ingen som fått svaret flicka men fått en pojke?? Är såå nyfiken och uttråkad hemma själv med dottern ikväll och hon sover...

• dreamy

Utifrån "nub theory" så tycker jag det ser väldigt tjejigt ut det där strecket :)
    Ska ju tydligen vara över 90% säkert också i 14:e veckan.

• LeiaBus2010

Tack för svaret Dreamy!

Jag har bilden uppe på en amerikansk sida också och där är måånga flick svar

Enligt bm på Rul så såg hon ingen "snopp" så hon gissade också på flicka. Vågade absolut inte säga säkert dock.. 

99 dagar kvar "bara" till vi får veta, haha 

Svar på tråden Ni som är bra på Ul bilder SE HIT!