• Anonym (barajag?)

Gick du upp i vikt av ditt preventivmedel? Vad använder du?

Hallo

Jag undra om ni gick upp i vikt av era preventivmedel? Jag har blivit en supertjockis då jag gick upp först 6 kg när jag använde p-piller sedan gick jag upp hela 12 kg på tre veckor när jag satte i min hormonspiral. Idag tog jag äntligen ut den efter 7 år med den där jäkla skiten i mig. Nu hoppas jag på viktnedgång och ett normalt liv igen.

Vad tar ni för preventivmedel?

Hur mycket har ni gått upp i vikt? 

• Svar på tråden Gick du upp i vikt av ditt preventivmedel? Vad använder du?
  • Anonym (piller)

Minipiller, ingen viktförändring för min del.

• Anonym (BRV)

Min tidigare flickvän och jag fortsatte att vara vänner efter att vi slutade sällskapa. Vi hade inte sex, men när hon träffade en ny kille började hon äta p-piller första gången. Hon blev då fylligare, framför allt brösten. När det blev slut mellan dem slankade hon ur något, men brösten behöll sin rundare form, så för henne blev "p-piller-kuren" ett visst plus utseendemässigt. Men alla har kanske inte samma tur i det avseendet.  

• Anonym

Kopparspiral. Ingen viktförändring. Skrattande

• Anonym

Hormonspiral och har inte gått upp... men sen tänker jag också mkt på vad jag stoppar i mig och tränar.

• Anonym
    Anonym (BRV) skrev 2012-05-07 14:33:02 följande:

Min tidigare flickvän och jag fortsatte att vara vänner efter att vi slutade sällskapa. Vi hade inte sex, men när hon träffade en ny kille började hon äta p-piller första gången. Hon blev då fylligare, framför allt brösten. När det blev slut mellan dem slankade hon ur något, men brösten behöll sin rundare form, så för henne blev "p-piller-kuren" ett visst plus utseendemässigt. Men alla har kanske inte samma tur i det avseendet.  

Nej du jag hade inte samma "tur" men jag är smal och fin fast jag har små bröst ser inte att det skulle vara fördelaktig att ha större.
  • Anonym

Kopparspiral så ingen viktförändring..

bröst har jag så det räcker ändå :p

• IsDimma

Gick upp tio kilo när jag åt minipiller. Gick ner i princip all den vikten under en vecka efter att jag slutat, bara vattenvikt alltså. Idag är jag hormonfri - steriliserad

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym (BRV)
    Anonym skrev 2012-05-07 17:12:21 följande:
    Nej du jag hade inte samma "tur" men jag är smal och fin fast jag har små bröst ser inte att det skulle vara fördelaktig att ha större.
    Självklart kan man vara fin med små bröst. Men i mitt ex:s fall blev hon nöjdare med sin figur efter att hon ätit p-piller. Poängen var att det i hennes fall påverkade vikten/figuren på ett för henne positivt sätt, medan det för andra kanske har en negativ inverkan.
  • Anonym
    Anonym (BRV) skrev 2012-05-07 21:22:17 följande:
    Självklart kan man vara fin med små bröst. Men i mitt ex:s fall blev hon nöjdare med sin figur efter att hon ätit p-piller. Poängen var att det i hennes fall påverkade vikten/figuren på ett för henne positivt sätt, medan det för andra kanske har en negativ inverkan.

Ok då så
  • teknikfreak

Hormonspiral - gick inte upp i vikt.

Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • Klokare

Använder kondom sedan 30 år. Inga viktproblem

Svar på tråden Gick du upp i vikt av ditt preventivmedel? Vad använder du?