• Anonym

Hångla med kort tunga..?

Jag är 21 år och har aldrig kysst någon med tunga för att min är så kort. Tungbandet går för långt ut mot tungspetsen så jag kan inte sträcka ut den som andra kan... :( Funka det att hångla med kort tunga, finns det någon som har kunskap om det? :) Jag vill ju inte att det ska kännas stelt och äckligt :( Snälla kom med mycket tips och råd!!!

Jag vet att många föredrar utan tunga, men jag vill iallafall testa :) 

• Svar på tråden Hångla med kort tunga..?
  • Anonym

Ser inget problem alls, det äckligaste som finns är ju folk som kör in en hel lång tunga och tror det är sexigt....Nej, lite tunga är bäst, liksom lite retsamt som nuddar.....Tungan ute Du kommer bli känd som en bra kyssare...

• Anonym

Jag får heller inte ut min tunga nå långt och det har då gått bra ändå :)
    Sen risken för att kväva den andra personen med tungan finns ju inte. Haha
    Inte direkt så man ska vara runt och röra i munnen med tungan när man kysser.
    Utan låta tungspetsarna leka med varandra ;)

• Anonym

Just för kyssandets skull är det inga som helst problem men har du andra besvär med ditt korta tungband så är det lättåtgärdat.

• Anonym

Precis, om du vill få det fixat så kontakta VC, de kan klippa tungbandet.

• Anonym

Åh, tack för era snabba svar! :)

Jag har alltid trott att man måste trycka in hela tungan i den andres mun för det finns det killar som har gjort på mig så jag mått jätteilla :( Haha...  Skönt att man bara behöver nudda lite lätt :)

Jag har inga andra problem med det, bara att jag inte kan pierca tungan men inget med talet eller så annars :) 

• Anonym (Korta tungan)

Ja, var lugn, det fungerar! Jag fick veta av min tandläkare när jag var runt 16-17 att jag hade väldigt kort tungband, så det klipptes upp en liten bit (mindre dramatiskt än det låter). Det hjälpte dock inte särskilt mycket, jag kunde inte sträcka ut tungan mer för det.

Jag var supernervös inför allt eventuellt hånglande. Trodde att jag skulle upplevas som en dålig kyssare osv. Men det har aldrig varit några problem. Jag har frågat mina pojkvänner genom åren efter ett tag ifall de märkt av det här, men alla har blivit förvånade och sagt nej. Har däremot fått höra att jag är bra på att kyssas :)

• Anonym

Hihi, vilka peppande svar jag har fått! Glad
    Men tänk om det blir stelt och... äckligt?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-08 15:31:20 följande:
    Jag gillar inte tungkyssar öht Tungan ute det är väl inte den som ska göra jobbet?
  • Anonym

Ja,jag vill inte ha en lång tunga nertryckt i halsen:P

• YummyMami
    CoolJen skrev 2012-05-07 13:33:42 följande:
    Det har man ju önskat att en del killar hade
    Amen!

Inte skönt med en tunga nere i halsen. Så ts, du har inget att oroa dig för ur tungkyssfronten i alla fall.
    Det de flesta tänker men ingen vågar säga www.nattstad.se/Älskade_Mamma
  • YummyMami
    Anonym skrev 2012-05-08 15:31:20 följande:
    Tungspetsarna skall mötas i mitten, inte att den ena ska fiska efter halsmandlarna. Så nej det blir inte stelt mer än i början när man är nervös och sånt men det går över. Helt naturligt. 
    Det de flesta tänker men ingen vågar säga www.nattstad.se/Älskade_Mamma
Svar på tråden Hångla med kort tunga..?