Någon som har IKEAs bord Norden
Någon sam ha denna, vad tycker ni om den? Vad för färg har du?
Någon sam ha denna, vad tycker ni om den? Vad för färg har du?
Vi har det i björk, fullkomligt älskar bordet, köpte det begagnat och slipade det och la på hårdvaxolja.
Stabilt och gillar att extraskivan rymms under bordet när man inte använder den. (vi har det större bordet)
Tack för svaret, några frågor till Hur är det när det blir repor i det? Har du småbarn som sölar?
Björk är ganska hårt så några djupa repor har det inte blivit. Hårdvaxoljan gör att saker man sölar inte går ner i träet utan ligger kvar på ytan. Vet inte hur tåligt bordet är i originalskick. Har haft bordet sedan dottern var 3,5 så lite har det fått tåla.
Vi har ett stort i Björk. Har haft det i två år med en idag 4-åring och en 2-åring. Det är lite småskador vid 2-åringens plats, lite hack från gafflar och sånt. Älskar bordet, det är stabilt och stilrent och flexibelt. När lilleman har slutat med sitt hackande kanske vi slipar det, eller säljer det på blocket. Vi valde det för det ruggigt bra priset för att ha under småbarnsåren.
Vi har det i vitt. Det absolut sämsta bord jag varit med om. Efter bara någon vecka hade det blivit hack i ytan utan att vi varit speciellt oförsiktiga. Bordet är nu rejält slitet och inte ens ett år gammalt. Ruggigt dåligt och jag blir bara förbannad varje gång jag ser det. Välj helst ett annat bord, vilket som helst.
OK tack för er input! Verkar som björken är att föredra.Jag vill ha ett stort bord som tål lite stryk under småbarnsåren.
För vår del blev det Björk för att Ikeas vita möbler generellt är fula och håller dålig kvalitet i finishen. Våra malm-byråer är gräsliga. Men det är ju en smaksak, de allra flesta föredrar vita möbler verkar det som :)
Vi har det vita. Jag är helnöjd med det. Vi har dock inga barn ännu och vi är alltid noga med underlägg och så när vi äter, men det hade jag varit med vilket bord som helst.
Perfekt med skivan så man kan sitta många när behovet finns, och som Knövel skrev så ryms ju skivan under
den ordinarie bordsskivan så den är lättillgänglig när den behövs.
Har verkligen inget att klaga på. Ganska prisvärt bord också.
Borde gå att lacka om ifall det blir repigt.
Problemet är inte repor utan att ytan släpper helt så man ser spånplattan som skivan egentligen är byggd av. Det här bordet kommer att åka ut innan det fyller ett år tror jag, ska bara hitta ett bättre alternativ. Pengar kastade i sjön helt enkelt.
Oj inte ens ett år gammalt? Något sådant har itne vi alls haft problem med, och vi hat haft det i drygt 3 år nu, fortfarande lika fint. konstigt att det kan skilja så mycket.