• Anonym

l-lysine 500 mg mot herpes gen??

hjälper detta tillskott på herpes typ 2?
    äter dessa kapslar 2 gg om dagen precis börjat vill inte äta valiciklovir inte bra med massa kemiska ämnen.

nån som vet om de funkar?

Sen äter ja bra kost med ex. mkt vego baljväxter och kyckling, ananas soya. m.m

• Svar på tråden l-lysine 500 mg mot herpes gen??
  • Anonym (jag)

Jag åt Aciklovir när min herpes kom. Ingen aning om de andra läkemedlen som finns. Då dessa funkat kanon på mig :)

• Anonym

Varför överhuvudtaget ta en massa medikamenter för ett munsår???

• fläta
    Anonym skrev 2012-05-07 14:11:12 följande:
    Jag skulle tro att ts har genital herpes. Tycker rubriken antyder det på ett lätt rumphugget sätt. 
    Ts: har du problem med ofta återkommande och smärtsamma skov så tycker jag absolut att du bör ta medicin för det. Man ska förstås inte överanvända läkemedel, men man ska heller inte vara rädd för att ta dem när de verkligen behövs. 
  • Anonym (jag)
    Hepres typ 2 finns oftast i underlivet!!!!!!!!!!!! Läs på lite innan du hugger på detta vis..
  • Anonym
    Anonym (jag) skrev 2012-05-07 14:18:22 följande:
    Hepres typ 2 finns oftast i underlivet!!!!!!!!!!!! Läs på lite innan du hugger på detta vis..

Min fråga kvarstår? Var ta en massa medikament vid sår, i underlivet eller på munnen? (tydligen så ställde jag frågan otydligt tidigare..)
  • Anonym (jag)
    Anonym skrev 2012-05-07 14:21:37 följande:
    Min fråga kvarstår? Var ta en massa medikament vid sår, i underlivet eller på munnen? (tydligen så ställde jag frågan otydligt tidigare..)
    För att när vissa får herpes i underlivet försvinner de inte av sig själv. Bara medicin som hjälper och tar bort det. Så är det för mig när jag väl får sår.. 
    Dom blir fler och fler och större och större. 
  • fläta
    Många människor får mycket svåra smärtor vid sina skov, det rör sig då om så kallade neuraligier som kan handla om allt från domningar, pirrningar och förstås svåruthärdlig värk i korsrygg såväl som på utbrottsstället. För den som får täta skov kan det vara mycket nedsättande för livskvaliteten att ha det så. En del blir även deprimerade vilket också anses ha samband med att herpes är ett virus som angriper nerver. 

Det är inget nederlag att ta medicin vid tillfällen där en person har stor hälsomässig och livskvalitativ vinning på att medicinera. Dessutom är det så att många som tagit en långtidskur med något av de preparat som finns ofta också kan få förbli besvärsfria under ytterligare en lång period efter avslutad behandling.  
  • Insatt
    Varför inte? Har en kompis med genital herpes som inte kunde sitta ens när hon fick sina två första utbrott. Det är ju inte som att det är sår vi snackar om. Vi snackar HERPES!
  • Anonym (hallå?!)
    Om du någonsin haft herpes i underlivet skulle du veta att man kan vilja avsluta jordelivet för att det gör så sjukt ont! Tänk dig att din klitoris ser ut som köttfärs och att därinnanför poppar någon popcorn utan bedövning på dig.... Ja, ge mig varenda piller ni har säger jag bara....
Svar på tråden l-lysine 500 mg mot herpes gen??