Ni som gjort abort på SÖS
Först ska man ju på undersökning och träffa läkare. Men va gör man andra gången man kommer dit? Är det då man får piller så allt kommer ut? Är man kvar dör el får man pillerna och sen åker hem ?
Först ska man ju på undersökning och träffa läkare. Men va gör man andra gången man kommer dit? Är det då man får piller så allt kommer ut? Är man kvar dör el får man pillerna och sen åker hem ?
Jag fick piller att ta hemma först. Ett par dagar senare kom jag in och fick dela ett rum med två andra tjejjer och fick piller att stoppa upp. Sen drog det igång med värkar och hela baletten. När jag fått första störtblödningen fick jag åka hem och fortsätta blöda en månad typ. Välidigt kliniskt och deppigt bemötande fick jag. Ingen "brydde sig om", eller så så att man kände sig rätt ensam...
Men usch de va ju inget roligt
Bemötande du fick :(
Vilken vecka va du i när aborten gjordes?
Jag tror det var v. 8 eller 10. 2005 var det så det kan ju ha ändrats med personal och så. Men jag hade ingen bra upplevelse som sagt, kände mig som en anonym i det löpande bandet.
Jag gjorde en sk hemabort. Jag var i v.7. det var något av det mest fruktansvärda jag gjort min kropp. Inget jag vill göra om igen!!
Men usch nu blir jag skakis här :( har haft ett missfall föra några pr sedan och enligt barnmorskan i telefonen ska medicinsk abort vara i samma stil. För jag minns att de fiende väldigt ont och Alvedon funkade inte