• TeamCaz

Det här med att äta grillat när man är gravid !!!!

Jag är alltså ute efter statistiken om hur folk anser hur man ska äta grillad mat eller ej.
    Hört en som sagt att hans tjej får inte äta grillat nöt-kött, eller vad det nu var, för det är inte bra om man är gravid. O grillat får man INTE äta när man är gravid. Blir det mat över o man lägger det i kylen så får man INTE äta det då heller (grillat såklart)

Hur tycker ni?
    Specificera gärna era svar Jag är som sagt ute efter statistiken om vad allmänt folk tycker en gravid ska äta grillat eller

MITT svar är att givetvis kan man äta grillat, varför skulle man INTE kunna det?? Så länge det är genom-grillat o inte rött i mitten. O det med att äta rester eller vad man ska kalla det så ser jag inga problem i det heller

Jag Älskar Min Fina Familj
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Det här med att äta grillat när man är gravid !!!!
  • TeamCaz

Oj, som ni ser blev alternativen knasiga Prickarna mellan alternativen ska ju givetvis inte vara med Sorry för detta..

• TeamCaz

??

Nää, på allvar Obestämd

• The past is now

Antagligen driver folk med dig TS. Självklart kan mat äta grillat kött och äta det dagen efter om det blir rester kvar!

• TeamCaz
    The past is now skrev 2012-05-07 19:45:40 följande:
    Antagligen driver folk med dig TS. Självklart kan mat äta grillat kött och äta det dagen efter om det blir rester kvar!
    Hehe, nej, alltså det är ett par jag känner som verkligen tycker det är tabu o äta grillat när man är gravid, vi grillade igår o dom ville inte komma då det är farligt för kvinnan att äta

Sant faktiskt...

Så jag tänkte att det kanske är många som verkligen tror det.. o jag blev lite nyfiken på HUR många som tror det o VARFÖR vissa tror det...
  • TeamCaz

det var lixom bara en "nyfiken-röstning" det här.. Inget folk behöver göra narr utav mig på....

• The past is now
    TeamCaz skrev 2012-05-07 19:50:52 följande:
    Hehe, nej, alltså det är ett par jag känner som verkligen tycker det är tabu o äta grillat när man är gravid, vi grillade igår o dom ville inte komma då det är farligt för kvinnan att äta

Sant faktiskt...

Så jag tänkte att det kanske är många som verkligen tror det.. o jag blev lite nyfiken på HUR många som tror det o VARFÖR vissa tror det...

Vad har dom fått det ifrån då?
  • busgrodan

har svårt att tro att det skulle vara nån fara att äta grillat under graviditet, har aldrig hört nån påstå det.. men samtidigt så hör man ju så mycket olika om vad man ska undvika att äta..

• TeamCaz
    The past is now skrev 2012-05-07 19:56:40 följande:
    Vad har dom fått det ifrån då?
    jag har ingen aning, men jag skrattade gott när jag hörde det
    Men då började jag även fundera på om det är många som tror det, o tankarna kom lite som "stackars dom, som går gravida under sommaren o tror att dom inte får äta grillat"
  • TeamCaz
    busgrodan skrev 2012-05-07 19:57:08 följande:
    har svårt att tro att det skulle vara nån fara att äta grillat under graviditet, har aldrig hört nån påstå det.. men samtidigt så hör man ju så mycket olika om vad man ska undvika att äta..
    ja men precis... så tänkte jag med, men jag åt ju hur mycket grillat som helst när jag väntade grabben, o han är ju frisk.. dock opererad för stora mandlar, men det har ju knappast med att jag åt grillat under graviditeten att göra
Svar på tråden Det här med att äta grillat när man är gravid !!!!