• Anonym (TS)

Vad är detta? *BILD*

Min treåriga son som har ont i munnen. Kunde inte äta kvällsmackan utan bara dricka mjölk. Upptäckte det nu vid kvällsmålet.

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 21:29
    Bild finns i inlägg 2 och 10!

• Svar på tråden Vad är detta? *BILD*
  • Anonym (TS)

Här kommer bilden!
  • Anonym (ssk)

förkylningblåsor? kommer kanske en förkylning om nån dag? Kan också vara svamp...?

• JessiWill

Sånt hade min granne- smultrontunga. Kan vara scharlakansfeber. Googla smultrontunga.

William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • Bubbis01

Ser ut som afte, men bilden är lite otydlig. Gör skitont. Kommer ofta i samband med sänkt immunförsvar tex vid förkyldning. Ser ut som vita kratrar. www.afte.se/ kan du läsa om det.

• Anonym (TS)

Kanske syns bättre på denna bild.
  • Anonym (TS)

Tror mer på svamp än vattkoppor. Kan vara någon virussjukdom också. Smultrontunga är det inte heller (googlat).

Blir att ringa vårdcentralen imorgon.

Tack för era svar :)

• JessiWill
    Anonym (TS) skrev 2012-05-07 21:27:47 följande:
    Tror mer på svamp än vattkoppor. Kan vara någon virussjukdom också. Smultrontunga är det inte heller (googlat).

Blir att ringa vårdcentralen imorgon.

Tack för era svar :)
    Jo jag såg det nu när jag googlade, skall lägga in min grannes barns bild.
  • JessiWill

Fast såg nu på sista bilden att det inte var sådär jättelikt.

• Virus85

De ser ut som svamp har haft vårdtagare som haft svamp i munnen och deras tunga har sett ut så

• Mammat3

Har han haft feber? Det ser ut som svamp med den vita beläggningen. Men om den försvinner och tungan blir röd kan set vara scharlakans feber. Våra hade det förra året vilket förvånade oss rätt så mycket för de hade knappt några symtom på det.

• Anonym

Finns jättebra gel på apoteket att pensla med så dem slipper  ha så ont! :)

• Anonym

Han ser ju garanterat ut att ha svamp i munnen. Sen är det svårt att avgöra om det är afteblåsa eller höstblåsor, båda gör svinont.

• Anonym

Något som ska hjälpa svamp ( enligt ssk på äldreboendet ) är ramlösa/loka vatten. Alltså svamp i munnen.
    Vet att några boende har fått det vid svamp, och det har hjälpt!  

Svar på tråden Vad är detta? *BILD*