• bodilb

är detta pollenallergi? Någon som har lika symptom som jag?

Jag har inga typiska pollenallergisymptom, men misstänker ändå att det skulle vara det.

Jag känner mig torr, irriterad på ena sidan i halsen när jag sväljer, men jag känner även av att det är där när jag inte sväljer. och täppt i nästan, nästan hela tiden. Rinner lite i grann bara.

Känns ingenting när jag äter. Där i mellan svider det i bland och så kliar det i öronen.

Därimot har jag inte varit till någon doktor utan testade på eget bevåg clarityn i kväll. Tycker det känns lite bättre i halsen men inte helt bra.
    någon som vet  om clarityn ger biverkningar och hur fort det ska verka?
    Fredag och lördag när det regnade kändes det bättre.

Detta började redan i slutet av mars. Är det fler som haft pollenallergi redan då?
    har aldrig kännt av pollen förut.
    väldigt tacksam för svar 

• Svar på tråden är detta pollenallergi? Någon som har lika symptom som jag?
  • Lumo

Tycker visst det låter som ganska typiska pollenallergisymptom. Känns ungefär som en förkylning som inte riktigt bryter ut samt med grus i ögonen för det mesta. Testa receptfria ögondroppar mot allergi ihop med tabletterna. :)

• bodilb

skönt att höra att det låter som vanliga symptom. på sjukvårdsrådgivningen tyckte dom att det lät så konstigt!
    Haft detta i 5 veckor nu! Var utomland en hel vecka där allt var torrt och utblommat och då hade jag inga symptom. Kom hem och då kom det igen. Jobbar på I ur och skur och är ute hela dagarna.
    Känner också diffus huvudvärk till och från. Nu är det två timmar sedan jag tog clarityn och nästäppan har släppt lite men fortfarande lite irriterad i halsen. tar det lång tid innan det verkar ordentligt 

• Zebrima

Jo det är troligtvis pollenallergi du har.
    Skulle ju kunna vara pälsallergi eller liknande också, för mars är lite tidigt för pollen kanske. Bor du i södra Sverige? Det kan börja lite tidigare där.

• Miloxan

Låter som allergi, allergi kan vara väldigt individuellt. Blir du hjälpt av clarityn så fortsätt ta det, biverkning kan vara trötthet för en del men långt ifrån alla drabbas. mIn ena dator tar Livostin nässpray och tycker den är toppen medan den andra dotern heöst använder cortisonnässpray. De svarar väldigt olika på mediciner. Ibland kan det även vara skönt att ta tårersättningsdroppar i ögonen under en allergisäsong.

• bodilb

någon som vet hur lång tid det tar innan clarityn verkar?
    och någon som provat rhinicort nässpray 

• bodilb

bor i södra norrlandskusten, men det var rejält varmt där runt 28 mars när detta började

• UmmHamza

Det står väl på bipacksedeln?

• vebro

Jag tror allergi kan se ut på olika sätt. Jag bor högt upp i norr och brukar så här i slutet på april åka på en förkylning som aldrig går över.... eller hur...

Min pollenallergi börjar oftast med ett slemlock i halsen-detta är skitäckligt! Enligt läkaren är det inte allergi, men det försvinner med Clarityn och liknande. Nu var jag precis in på pollenkollen och ja, även här i norr börjar Al nu,,, dessutom tror jag jag reagerar på snömögel o skit.

Nu kommer detta slemlock i halsen få sällskap av "tryck i öronen" och lite kli i öronen emellanåt. ( detta är inte heller typiska allergisymptom som med behandling upphör ... hmmm)
    När sedan björk och gräs kommer får jag de "klassiska" symptomen med rinnande, täppt näsa, rinnande ögon, disktrasekropp, och en oövervinnerlig trötthet.   

Så jag börjar med mina allergipiller nu. Då kommer även denna förkylning ge sig. 

Ha en fantastisk pollensäsong allihopa!    

Svar på tråden är detta pollenallergi? Någon som har lika symptom som jag?