• malininorrköping

Farfar förstår inte

Farfar har varit barnvakt ikväll jag och sambon har jobbat. Vi måste alltid vara tydliga till barnvakt såklart då sonen har as. Sonen är fixerad vid fika glass och sånt. Min sambo och jag har efter många års beprövad erfarenhet bestämt att finns sådant hemma får barnen äta. Har vi köpt ett isglass paket får han ta en eller två varje dag tills det är slut. Han fattar inte vad spara betyder. Detta hade vi inte informerat farfar om och då sonen inte ätit tillräckligt med mat, han har problem att få i sig, sa farfar nej till glass. Sonen frågar men farfar säger nej gång på gång. När jag kliver in bryter sonen ihop och får stans största sammanbrott. Farfar är helt oförstående och menar att han hade ju köpt detta och om jag inte kommit hem hade han lagt sig utan problem. Jag vet att det beror på att sonen inte vågar visa att få den för glassen är hela hans värld. Jag tror farfar tror han bara spelar ut oss. Fast jag vet att det inte är så enkelt är det jobbigt tycker jag

• Svar på tråden Farfar förstår inte
  • Liten elak och intelligent

Åh vad jobbigt :(

Kan ni sitta i lugn och ro och förklara för farfar? Samt om ni umgås lite kanske umgås lite mer? Mina svärföräldrar hade svårt att förstå vår son med NPF men nu när vi umgåts mer och flera gånger förklarat noggrant så är det mycket bättre. 

• malininorrköping

Just att sonen håller ihop sin frustration och väntar tills vi kommer hem försvårar för honom själv på ngt sätt. Då är det enkelt för andra att tro att det beror på att vi är slappa föräldrar . " men han har varit så lugn". Samma sak i skolan han vågar aldrig säga ifrån om något och så fort han kommer hem brister det

• Liten elak och intelligent
    malininorrköping skrev 2012-05-07 22:35:56 följande:
    Just att sonen håller ihop sin frustration och väntar tills vi kommer hem försvårar för honom själv på ngt sätt. Då är det enkelt för andra att tro att det beror på att vi är slappa föräldrar . " men han har varit så lugn". Samma sak i skolan han vågar aldrig säga ifrån om något och så fort han kommer hem brister det
    Jag vet hur det är....

Kanske kan farfar följa med till hab/BUP som kan förklara? 
  • malininorrköping

Vi har pratat och Farfar har träffar ngn från bup men det är inte lätt ändå att veta hur sonen funkar , det har ju tagit oss lång tid och vi lever ju med honom hela tiden. Känns jobbigt att ha barnvakt

Svar på tråden Farfar förstår inte