• Anonym

Hjälp mig med min längd!

Behöver lite snack om hur jag ska göra med min kropp!
    Är på 173-174 cm lång kille, färdigväxt!
    Var extremt liten, alltså extremt liten som ung ca 150 när jag var 15 år. Vilket har burit med mig hela livet nu och är 23 år nu. Inte växt ikapp där dom flesta är, utan är alltid bland dom minsta och tror jag kanske t.om ser lite mindre ut än vad jag är!

Är inne på en benförlängning och har positiva och negativa tankar om det.

Positiva: Jag får känna mig nöjd för en gångs skull, få bättre självförtroende och känna mig normal med andra killar. Är såpass ung och denna längden jag har nu lider jag faktiskt med o deppar över. Sen skulle jag få mer respekt och känna mig mer vuxen och manlig.

Negativa: Är att jag kommer bli hemma i 1 år och inte kunna göra nånting. Gå med kryckor osv. Sen ska det tydligen göra väldigt ont och kostar mycket pengar, 

Är svårt beslut och ni som säger att "längden spelar ingen roll" 
    Är sant då jag har haft flickvän och har många som är intresserade, Men är väldigt många som inte blir intresserade om man är i denna längden som mig tyvärr också. Men är faktiskt inget med de jag tänker mest över, utan det är min längd och att jag känner mig kort och så. Är jobbigt o kolla upp på folk hela tiden!

• Svar på tråden Hjälp mig med min längd!
  • minst

Hej! Benförlängning verkar fruktansvärt plågsamt. Hur många cm kan man "växa" med hjälp av det? Tror att du har fått en alldeles jättefin kropp som du ska vara stolt över.

• Kya

Nej huvva så hemskt.
    är det ens lagligt?
    dont do it!

Memento mori
  • sär skriven

Fast inte är du så kort? Jag hade förstått mer om du var 1.65 eller under. Min blivande man är typ 1,75, alltså inte särskilt lång, men jag tycker han är alldeles lagom. Han har aldrig haft problem med pondus eller med karriären, arbetar både som uppskattad adjunkt och som egenföretagare (tar upp det eftersom det brukar vara just pondus, karriär och kärleksliv som korta killar oroar sig för).

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Liten elak och intelligent

Men du är inte extremt kort! Inte alls!

Medellängden är ca 180. Du ligger alltså 6-7 cm under. Tycker du att en man på 186 cm är extrem lång? Lika lite som han är det är du extremt kort.

Jag tror snarare att du ska jobba med känslorna kring din längd istället för att försöka bli längre. Blir det dessutom inte lite oproportionerligt om bara benen blir längre och inte resten?

• Anonym

Tror bara de handlar om 2-4cm.. är det värt det?
    Själv tycker jag korta killar e finast faktiskt, å andra sidan e ja bara 163 själv.. Men killar runt 170-175 får en finare kropp, de e mysigare på nåt sätt.. men vi alla tycker olika.

• Anonym

Är itne så jätte kort, men ofta så har man ögonhöjden vid hakan på andra män. Vilket är jobbigt!
    Dock är jag längre än dom flesta tjejer, men är just att jag själv också tycker det är snyggare o va lång.
    Känner ingen lust med livet och har alltid älskat att köpa kläder. Men de suget försvinner också nu pga min längd!

• Liten elak och intelligent
    Anonym skrev 2012-05-07 23:30:57 följande:
    Är itne så jätte kort, men ofta så har man ögonhöjden vid hakan på andra män. Vilket är jobbigt!
    Dock är jag längre än dom flesta tjejer, men är just att jag själv också tycker det är snyggare o va lång.
    Känner ingen lust med livet och har alltid älskat att köpa kläder. Men de suget försvinner också nu pga min längd!
    Fast det är ju dina känslor och tankar kring detta som gör att det blir så jobbigt. Och de går att påverka.

Jag är 160 cm (tjej) och jag har inga som helst problem med min längd. Om du måste titta upp så borde väl jag mer eller mindre bryta nacken av mig när jag ska titta på folks ansikten? Det gör jag inte. 
  • Skogis

Min sambo är lika lång som dig, och det var mitt ex också... så nä, inte tycker jag att du är onormalt kort. Jag tror att du är perfekt precis som du är :). 

• Anonym (Myra)

Men du. Du är ju bara nån ynka cm från medellängden...Känner många killar som är 170 cm och inte har en tanke på att förlänga benen! Mitt ex var 171 cm lång. ser inte problemet riktigt, men för dig är det ju jobbigt. Men jag tror inte folk omkring dig bryr sig och har en massa åsikter om att du skulle vara så himla kort!

Jag skulle skippa en operation, de är ju plågsamma, tar lång tid och du blir inte mycket längre direkt...lär väl kosta en del också. Jobba istället med självkänslan och inse att du faktiskt inte är så kort! 

• Anonym

Man kan få 12 cm extra, men nöjer mig med 5-6 cm. Man bryter smalbenen och sen sträcker man på ställning ca 0.5-1 mm per dag så bildas de nya benceller, 

Svar på tråden Hjälp mig med min längd!