Sveainkasso!!
Hej,
hoppas ngn kan hjälpa mig, kunde inte betala min elfaktura i tid... sjukskriven och utb blev försenad...
Den gick då till inkasso givetvis, jag ringde dem och talade om vilket datum jag kunde betala, de vägrade gå med på uppskov då det var ett pågående abonnemang!
Fick en delgivning, brev från socialen, att jag kunde söka bidrag om jag trodde jag kunde vara beviljad till det; vilket jag inte gjorde! Jag skrev på delgivningen, fick svar att inom ett visst antal dagar skulle elen bli från kopplad om jag inte kunde betala, men jag visste att inom den tiden skulle jag hinna det.
Pengarna kom in, jag drog iväg räkningen till Svea Inkasso, lade på lite extra för att vara säker på att ränta och likn skulle täckas. MEN samma dag drogs även original fakturan iväg från mitt konto, hade lagt in den i förväg och missat att ta bort den när inkasso fakturan kom!
Inga problem tänkte jag, de pengarna får jag ju tillbaks!!
Men nu till problemet, när jag nu ringer till inkasso, samt elbolaget så säger de att ingen överbetalning finns, de 1505:- jag betalade till inkassobolaget var BARA deras avg, och avsåg inte kapitalbelopp, överhuvudtaget?? Då säger jag att med andra ord, om jag inte råkat betala dubbelt så hade min elfaktura ff varit obetald?! Jajamen svarar de då!! Detta tycker jag låter helt sjuuukt, har tyvärr haft med inkasso att göra förut... och det har då aldrig nånsin varit så att inget av kapitalbeloppet legat obetalt EFTER inbetalning till Inkasso utan gäldenären har fått sitt från inkassobolaget och inkasso har betalt pengar för sina avgifter!!
ÄR jag helt dum i huvudet som tycker att detta låter galet, att jag betalt drygt 2700:- för en faktura som kapitalbeloppet var på 1136 ? Och hade jag inte gjort ett misstag och betalat in båda fakturorna så hade ju garanterat min el varit avstängd idag....
Ngn som vet?! Vart kan man vända sig?! De snackar också om att jag fått betala 850:- för en delgivningsman?! Ingen jävla delgivare som vart här.. jag SKREV under och skickade in delgivningen!
Förlåt, men blir så jäkla upprörd när man bara får idiotiska svar och blir förnedrad i telefon för att man inte kunnat betala i tid!