• Culete

Om flytta tillbaka till Sverige - vilket omráde är bäst att satsa pá?

Jag bara leker med tanken, dock ger den mej lite ángest. Trivdes inte alls i Sverige men det har sina fördelar...
    OM jag skulle ta funderingarna till nästa steg - vilken plats skulle man satsa att bo pá?

Det jag inte gillade med Sverige överväger klart det jag tyckte om... vilket i stort sett endast var/är naturen.

Jag skulle isf leta efter ett "dyrare" omráde, gärna med bra privatskolor att välja pá.
    Stora villor, säkra omráden - som fungerar bra och tryggt för tonársbarn.
    Flygplats i närheten är A och O.

Vilka platser kan ni tänka pá?

~~ Elina 29-11-06 ~ Gabriel 11-05-08 ~ Isabel 28-09-11 ~~
  • Svar på tråden Om flytta tillbaka till Sverige - vilket omráde är bäst att satsa pá?
  • hellokill3r

Det finns ju inte så mycket privatskolor i sverige, om ens någon, men friskolor har vi ju några stycken. Har svårt att se dessa saker kombinerade, det handlar väl antagligen om att flytta till stockholm.

• bustjejen

Om du inte trivdes i Sverige och det enda du tycker om här är naturen, så tycker jag inte att du ska flytta hit . Du har det nog bättre där du är.

• Culete

Jag vill ju, om áterflytt, se till att barnen mina fár en sá bra utbildning som möjligt. Är för den lite mer strikta utbildningsformen med mycket skolarbeten etc... och inte sá mkt lek och trams...
    Dessutom vill jag att mina barn, när väl i tonáren, bor i ett sá bra omráde som möjligt med mycket trygghet inom alla plan. Egen krav; villa... vägrar bosätta mej i lägenhet, och iom min mans arbete sá máste han ha tillgáng till flygplats dá hans arbete baseras pá resor...

• Annie2011

Sigtuna kanske? Nära Arlanda, en bit från "farliga" Stockholm. Skolor kan jag inget om.

• Culete

Jag har det underbart där jag bor, men är mycket ensam. Iom att min man reser sá spelar det ingen roll vart i världen vi bor - bara han har tillgáng till en flygplats. Dock áker tankarna till Sverige dels pga familj och dels pga spráket för barnen. Jag saknar lite att inte "bara" kunna och áka och hälsa pá släkten under barnens lov eller lánghelger... Smá detaljer som man känner av i vardagen dá man är mkt ensam.

Att flytta "utomlands" igen känns motigt iom att här har jag iaf mina vänner. Dock är inte vädret det bästa (Bor i Madrid) och allt är galet dyrt. Skulle hellre lägga samma summa pengar i ett annat land, för mer livskvalite.... Frágan är bara vart isf, och, om jag faktiskt "vágar" satsa och börja om igen...

• Culete

Stockholm känner jag ej till sá mycket, men min bror bor där...
    Jag är ursprungligen frán Göteborg och det tilltalar mej absolut inte att flytta tillbaka dit. Fint, men nej tack.

Vilka bra ställen finns det i södra Sverige, han skulle kunna flyga ut frán Köpenhamns flygplats.
    Mina svärföräldrar bor i Lund...

• hellokill3r
    Culete skrev 2012-05-08 11:42:18 följande:
    Jag vill ju, om áterflytt, se till att barnen mina fár en sá bra utbildning som möjligt. Är för den lite mer strikta utbildningsformen med mycket skolarbeten etc... och inte sá mkt lek och trams...

Dessutom vill jag att mina barn, när väl i tonáren, bor i ett sá bra omráde som möjligt med mycket trygghet inom alla plan. Egen krav; villa... vägrar bosätta mej i lägenhet, och iom min mans arbete sá máste han ha tillgáng till flygplats dá hans arbete baseras pá resor...

All skolform i sverige ser i princip likadan ut i sverige oavsett privat/fri/kommunal skola, eftersom att alla måste vara prick likvärdiga och följa samma regelverk. Den är inte "strikt" i utländska mått mätt.
  • glad i livet

Limhamn, skanör, Falsterbo,? Ingen aning om hur det är att bo där men finns en hel del fina villor där.

Svar på tråden Om flytta tillbaka till Sverige - vilket omráde är bäst att satsa pá?