• Anonym (Hårfager)

Hur trimma håret på 3-åring????

Har en liten grabb vars hår växer som ogräs. Nu när det börjar bli varmt ute tänkte vi föräldrar att det var dags att snagga honom.

Vi har en vanlig hårtrimmer som pappa i familjen använder.

Grejen är att sonen H-A-T-A-R att bli trimmad med denna....
    Tror att det vara själva grejen som man har på apparaten för att det inte ska bli renrakat, som känns obehaglig, men överväger nu att nästa gång köra utan den om det känns behagligare.

Någon som har tips???

Försökte ha handduk runt honom går men håren trillar ju i genom ändå och kände mig hemsk när han skrek att han inte ville, fattar man ju själv att det är hemskt, så tog ett par pauser så han fick duscha av sig och då blev det bättre....

Frisör är inte att tänka på, annars hade jag gärna gått dit.

HUR KLIPPER NI ANDRA ERA BARN KORTHÅRIGT? Glad

• Svar på tråden Hur trimma håret på 3-åring????
  • Khaleesi

Varför är frisör inte att tänka på? Ofta har barn lättare för att sitta still om det är någon annan än mamma/pappa som ska klippa.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Sommarfjäril

Jag tar med min son, som är lika gammal som din till frissan. Där går det hyfsat bra. Frisören leker och skojar med honom och sedan får han välja en färg som sprayas i håret. Han tycker det är lite spännande och efteråt får han välja var vi ska äta någonstans (ute på restaurang). Mutor är bra ibland :)

• Tinnys

Jag mutar helt enkelt ungarna när de ska klippa sig. Glass eller liknande när de är klara. Sen gäller det att ha en jäkla fart när man klipper. Dock är det lättare att gå till frisören, de är riktigt snitsiga, det går fort och de kan följa barnets rörelse, nu är jag lite för snål för att gå till frisör så trimmer på 11 så blir det lagom långt för att fortfarande se ut som en frisyr. Vi kan sitta ute på sommaren, vilket är lättare, inne, sätt på en film, stoppa in en godis i mellanåt.

• Anonym (Hårfager)

Gick till frissan tidigare, men nu går inte det pga ekonomiska skäl.
    Vilket är tråkigt, då tjejen som klippte sonen tidigare var jättejätteduktig.....

Någon som friseras hemma??

• Anonym

Låt håret växa tills det finns pengar till frisör!
    Jag försökte klippa själv, svärfar försökte klippa, det funkade bara inte.
    Hos frissan gick det lite bättre för varje gång, mutor såsom glass funkade och nu när det börjar närmar sig skolålder är det bara lite gnäll innan vi kommer iväg, väl där går det jättebra och dom får mycket beröm av frissan för att dom klarar av att sitta still osv.
    Jag hade hellre klippt mer sällan hos frissa än att försöka klippa hemma.

• Anonym (Hårfager)

Får nog bli så.... nu är han rejält korthårig så det behövs nog inte klippas på i alla fall 3 månader, inte hela världen heller om det blir några cm.... så kan man lägga undan till frissan.

Tack ni som svarat!

Svar på tråden Hur trimma håret på 3-åring????