• anyXX

Husvagn eller inte?!

Hej! Funderar på husvagn och skulle vilja höra lite bra och dåliga erfarenheter. Vi hade husvagn när jag var liten och var ute mycket, ett par helger på våren och hösten och lite länge på sommarenoch det är ungefär så vi funderar på att använda en ev husvagn också. Har räknat lite på kostnader också. Med försäkring, besiktning, skatt, vinterförvaring och ca 15 nätter på camping får jag månadskostnaden till ca tusen kr. Då tänker vi en billig husvagn runt 20 000 som vi betalar av på 5 år, alt en för 40 000 som vi betalar av på 10 år. Låter det rimligt?

flicka 2008 & pojke 2010
  • Svar på tråden Husvagn eller inte?!
  • Kodia

Jag gillar inte att låna i onödan, så jag reagerar mest på att ni ska låna "så lite" pengar på så lång tid. Hur mycket är en husvagn för 40 000 värd efter 10 år? Ni kanske kan spara ihop pengarna först, och köpa nästa år?

Årskostnaden kan jag inte uttala mig om, men tycker att det låter billigt! Jag tycker att det låter som en jättebra idé med husvagn - det är mysigt med camping!

• anyXX

Ja det där är ju olika hur man resonerar. Men vi har inte möjlighet att spara ihop 40 000 på ett år och ofta kan man slå ihop mindre lån med större, som bil tex och då får man ju en lägre månadskostnad.

flicka 2008 & pojke 2010
Svar på tråden Husvagn eller inte?!