• Anonym (vågar inte tro)

Plus på Ruvardag 5 (FET), GÅR DET??

Vågar jag säga det högt?

Fick precis ett svagt MEN synligt streck på billiga testers gravsticka.
    Är på ruvardag 5 med en blastocyst, satte in i torsdags, har testdag den 20/5. GÅR det att få ett plus såhär tidigt?? 
    Dessutom var det kl 17:30 på eftermiddagen, hade gått på toa ca kl 12:00 innan. GÅR DETTA?

KAN det vara ett spökstreck?? Har fått det en gång tidigare på testlagrets sticka, DOCK hade den ingen färg. Detta streck är svagt rosa.

VÅGAR jag tro på detta??

Detta var FET nr 3, har gjort en IVF-ET också, aldrig skymten av ett plus (förutom spökstrecket en gång).  
    Har även massa pergotime/puregon stimuleringar och makeinseminationer bakom oss...Inte ett endaste plus...

Önskar nästan att jag inte testat,  nu kan jag inte testa förens imorgon bitti igen..

Vågar jag TRO på detta?? Någon som fått plus tidigt??

• Svar på tråden Plus på Ruvardag 5 (FET), GÅR DET??

någon?

• Mölndalstjej 83

Har du tagit några hormoner innan insättningen? Isåfall kan det ju visa falskt positivt efter det. Den 20/5 är ju 17 dagar efter insättning och det låter som en lång tid att behöva vänta om det hade kunnat visa sig tidigare.
    Bara att hålla tummarna och hoppas!

Hej !

Nej har inte tagit någon ägglossningsspruta, men tar östrogen och progesteron. Dock ska ju inte det något av de visa falskt positivt...

Vågar inte hoppas ännu...

• Anonym

Blastocyster implanterar samma dag eller max två dgr efter insättning och börjar genast producera hCG så visst är det fullt möjligt att få pos fem dgr efter ET!
    Jag tror du är gravid = GRATTIS!!!

Testa igen på morgurin så blir det säkert lite starkare...  

Det var ER tur NU!!  

Åh Tack för grattis! Ska testa imorgon igen, kanske digitalt. Ska försöka inte analysera sönder varenda känsla i kroppen nu...

Fick ett digitalt "gravid v.1-2" imorse
    Hoppas det vill stanna.. 

• Anonym
    Anonym (vågar inte tro) skrev 2012-05-09 09:17:19 följande:
    Fick ett digitalt "gravid v.1-2" imorse
    Hoppas det vill stanna.. 
    JÄTTEGRATTIS till PLUS!!!!! PlusSoligGravid

Härligt!!

Så detta var 4.e embryoåterföringen alltså?
    Och ett FET?

Plötsligt händer DET!! Flört

Klart liten ska stanna!         

TACK !!

ja det är fjärde återföringen, stimulerat FET med vår sista embryo !!
    Vill nu snabbspola tills att jag kan gå på VUL v.8 på vår IVF-klinik.

ÅHH   

• Anonym

Alla som undrar varför det inte blir graviditet när man satt in ett "som synes perfekt" embryo:

Tänk på att även för de som INTE gör IVF så tar det ofta flera försök/ägglossningar innan det blir plus!
    Många av dem får sina ägg befruktade flera ggr under tiden MEN eftersom ALLT måste vara rätt (och det är mycket) så blir det ingen graviditet för dem heller direkt...

Samma när man gör IVF!
    Embryologen kan omöjligt se inuti det befruktade ägget hur kromosomerna ser ut om det duger till att ge en graviditet och barn... hen kan bara bedöma det yttre... hen kan heller inte veta om äggskalet kommer att kläckas...

Därför kan det ta uppemot 10-12 IVF-försök (fast det är ovanligt med så många!) innan det blir en graviditet.  

Svar på tråden Plus på Ruvardag 5 (FET), GÅR DET??