• Celice

Ikea Kramfors

Haloj!
    Vi ska köpa ny soffa, och jag är så sugen på Ikeas kramfors. Den är så snygg,har dock inte provsuttit den än. Någon som har erfarenhet av den?
    Funderar på den ljusa i skinn, någon som vet hur de är med ljusa skinn möbler, lätt att hålla rena o fina?
    Tacksam för svar, så man inte köper grisen i säcken!

• Svar på tråden Ikea Kramfors
  • ninni84

hej, tycker d låter som ett mkt bra val! vilken storlek hade du tänkt? vi har en 2-sits + schäslong, bästa köpet jag gjort!! alla (så gott som) som har vart här blir helt förtjusta i soffan!! galet skön o sitta i e den med!! lycka till

• fejlin

vill bara tipsa om ektorp soffan .. man kan ta av klädseln o tvätta .. tycker jag e superbra eftersom vi har 2 barn 1 hund o 3 katter så de blir en del smuts i våran

• Celice

Hej Hej
    Jag hade tänkt en 3:a och en 2:a och en fotpall, så man kan flytta runt den i stället för att ha schäslong. Är de lätt att hålla ren och fin? Har inte hunnit provsitta den än,men är den en bra tv-soffa?

Jag vill inte ha tygsoffa igen,har just nu Tomelilla med avtagbar klädsel,men den ser fruktansvärd ut efter bara ett par tvättar, så aldrig mer tygsoffa. Har djur så de är nog bäst med skinn.

• ninni84

har du hunnit köpa soffan än? isåfall, e du nöjd? jag tycker att d e en grymt bra soffa, en riktig "mys" soffa e d me ;) lycka till!!

• liza micke

Vi har en kramfors 3 sitts och fotpall.
    Jag tycker den är ursnygg men först ibörjan var den lite hård att sitta i men den har blivit mjukare nu.
    den är skön att sitta i när man skall titta på film och mysa, iallafall när man sätter ihop soffan och fotpallen och så lägger man några kuddar i den så blir det som en schäslong.
    Vi har även hund så den är lätt att hålla ren från hår och damm + allt annat.
    Jag kan tänka mig att den vita syns det välare när den blir smuttsig men den är ju fin att titta på.
    Så du köper inte grisen i säcken!!!
    Även bra pris!!!

• Celice

De blev ingen soffa Än...vi köpte hund i stället. Men nästa inköp blir det en kramfors har varit o provsuttit den oxå, så om den nu blir mjukare efter ett tag så kommer den bli underbar! Ska nog oxå köra på en 3 sists med fotpall...alla säger att man blir trött på att ha schäslong så då kan ju fotpallen vara ett bra alternativ!
    tack för era svar!

Svar på tråden Ikea Kramfors