Hur hanterar man att bli falskt anklagad?
Jag har blivit anmäld till socialtjänsten för barnmisshandel.
Mitt barn har sagt att jag har sparkat honom i ryggen.
Hur orkar man med dom anklagelserna?
Personalen på förskolan man träffar varje dag?
Personalen från socialtjänsten som kommer att utreda mig?
Jag känner mig inte orolig att "åka dit" efter som att jag faktiskt inte har gjort någonting.
Det har inte ens hänt någonting hemma som mitt barn skulle kunnat "överdriva" att man kanske snubblat när barnet setat och lekt eller liknande.
Det var ren fantasi.
Förskolan har sett röda märken på hans rygg och det var när dom frågade ut honom om dom som han sa så.
Jag är nu jätte orolig för att allt som händer här hemma ska misstolkas. Om jag blir arg och skäller eller hanterar ett av mina barn som kan få enorma utbrott och måste hållas så att han inte skadar sig själv eller mig (diagnos och bups rekommendationer på hur jag ska hantera situationen), om jag råkar putta emot när jag går förbi barnet osv. Känner mig skyldig för ALLT och känner mig orolig att någonting ska feltolkas och att förskolan ännu mer faktiskt kommer att tro att jag misshandlar mina barn.
Jag ÄR helt oskyldig i det här. Jag är ingen perfekt mamma och kan bli arg på barnen. Väldigt arg till och med MEN.... Jag lämnar ALLTID rummet eller leder in barnet på sitt rum så att vi kommer ifrån varandra tills vi kyld ner oss lite granna. Jag skulle aldrig slå mina barn. Dom är mitt allt.
Nu är situationen som den är helt enkelt, men har ni några tips på hur man känslomässigt kan hantera anklagelserna?