• Anonym (Oroli­g mamma)
    Äldre 9 May 02:33
    569 visningar
    0 svar
    0
    569

    Jag tror att hon inte blir mätt

    Hej! Det är så här att jag har en dotter som är precis tre månader. För två veckor sen började hon med att vakna oftare på natten för att vilja ha mer mat under nattetid. (jag ammar inte utan ger henne ersättning). Nu har det gått så långt att hon vaknar varannan timme och vill ha mat. Det är max 100 ml åt gången som hon äter. Under dagen kan hon äta allt från 50 ml till 200 ml åt gången med mellanrum från en timme upp till tre timmar. Hon sover heller inte längre perioder under dagen när hon sover. Har vi tur så är det max en och en halv timme som hon sover annars sover hon mellan 30-45 minuter och sen är vaken typ två och en halv tre timmar. Jag har en man så vi delar på nätterna, men för mig som har förlossningsdepression tycker att det är jättejobbigt när det är mina nätter. För får jag inte min sömn kan jag inte må bra och vara en bra mamma under dagen då är jag mest trött, grinig och irriterad. Finns det något jag kan göra? Kan jag börja ge henne gröt så hon sover bättre eller måste jag stå ut och hamna djupare i min depression samt att göra min man utbränd?

Svar på tråden Jag tror att hon inte blir mätt