• Märtas

Hjälp mig få information om skrothandlare, Hur kan jag tjäna pengar på detta?

Hej nu behöver jag eran hjälp, Försöker söka efter info om skrothandlare på nätet men hittar inte mycket användbart. Så undrar om ni kan hjälpa mig.
    Hur går allt till säljer man skrot till en skrothandlare för ett visst pris,
    Hur tjänar skrothandlaren på av att köpa skrot av mig säljer han det vidare eller vad gör han med det.
    Hur mycket skulle "han" isf vara villiga att betala för stål ex?

Hoppas ni kan hjälpa mig :) 

• Svar på tråden Hjälp mig få information om skrothandlare, Hur kan jag tjäna pengar på detta?
  • Severus

Man kan ringa närmaste avfallsstation och höra om de vet.
    Har själv gjort så, men inte lämnat in ngt än

• Mandel

Ring Stena, de är experter på återvinning.
    Annars är ett samtal med Anders Sydborg  (ifrån Svenska miljonärer) säkert intressant.

Personligen har jag väldigt svårt för att tro att man kan tjäna flera hundra miljoner om året på att sälja och köpa skrot.
    Verkar inte så heller om man gräver lite... Verkar inte ens löna sig alls...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Märtas
    Mandel skrev 2012-05-09 08:34:31 följande:
    Ring Stena, de är experter på återvinning.
    Annars är ett samtal med Anders Sydborg  (ifrån Svenska miljonärer) säkert intressant.

Personligen har jag väldigt svårt för att tro att man kan tjäna flera hundra miljoner om året på att sälja och köpa skrot.
    Verkar inte så heller om man gräver lite... Verkar inte ens löna sig alls...
    sökte efter info på honom men hittade inte mycket and väntbart. Tack för tipsen ska kolla upp dom. Ha en bra dag :)
Svar på tråden Hjälp mig få information om skrothandlare, Hur kan jag tjäna pengar på detta?