Erfarenhet från att resa med spädbarn under föräldraledigheten?
Jag undrar om nån har passat på att göra en längre resa(typ någon/några månader) under föäldraledigheten?
Jag undrar om nån har passat på att göra en längre resa(typ någon/några månader) under föäldraledigheten?
Vår bebis har ej kommit än men vi ska absolut göra det! Är resvan och har ofta träffat föräldrar med småbarn! Bästa tiden är nog typ 5-10 mån skulle jag tycka, innan de kan gå, och när man ändå hunnirt med att lära känna barnet och dess behov innan man åker. ÅK, och njut!
Hej!
Vi ska åka till USA nu i mars och hälsa på kompisar och sedan har jag tagit friår från juli och min sambo ska vara pappaledig så framåt september så tänkte vi åka till Thailand i några månader. Jag tror inte att det är något problem! ÅK!!!
Det enda jag tror kommer att vara lite jobbigt det är jetlag...9 timmars skillnad nu när vi åker.........när man äntligen fått in rutiner här hemma;);) Men det ordnar sig nog.
Har tyvärr ingen erfarenhet ännu men jag, min sambo och vår son reser till södra Spanien den 5e februari. Vi ska vara bort fyra månader. Vi har löst det så att min sambo är föräldraledig och jag är arbetslös (fast inte officiellt i Spanien). Vi har hyrt ut vår lägenhet i Stockholm och tjänar en liten slant på det, dessutom är det lågsäsong i Spanien just nu så husen är inte överdrivet dyra (man kan få tag på lägenheter för ca 3000 per månad). Hör gärna av dig efter 5 februari för att höra hur det gått om du är intresserad.
Vi reste i ca 2 månader i Guatemala och Costa Rica under föräldraledigheten. Vår dotter var mellan 9-11 månader. Jag kan verkligen rekomender det!