Vilket järntillskott är snällast för magen?
Jag behöver börja få i mig mer järn men jag har en strulig mage. Har väldigt lätt att bli förstoppad.
Vad tycker du har varit snällt mot din mage?
Jag behöver börja få i mig mer järn men jag har en strulig mage. Har väldigt lätt att bli förstoppad.
Vad tycker du har varit snällt mot din mage?
Blutsaft var bäst för min mage och Niferex var värst!
Torkade aprikoser är en bra järnkälla, paprika, grönkål, persilja, broccoli är några grönsaker med bra järninnehåll.
Vad som är mycket viktigt att tänka på är att äta något som innehåller mycket c-vitamin tillsammans med ett järnrikt livsmedel, då tar kroppen bättre upp järnet.
Hemofer! Jag klarar nästan inga järntabletter förutom dem!
Jag har haft dåligt HB sedan tonårstiden och testat det mesta som finns att testa... Det enda som inte påverkar min mage alls ( och som jag ätit till och från i elva år) är Niferex. Börja med en kapsel om dagen, gärna på kvällen och aldrig ihop med kaffe, te eller mjölk då dessa hämmar upptaget i kroppen. Du märker rätt fort om magen reagerar negativt på kapslarna. Om den gör det är det bra att ha laxermedel elr katrinplommon hemma.
Blutsaft påverkade inte magen, men tyvärr inte mitt hb heller.
Nu på våren är nässelsoppa ett bra tips :)
Tack för alla hjälpsamma svar!
fexim brustablett!!!! bästa någonsin och kroppen upptar det riktigt bra.
Iallafall för mig :D
oj hittade detta på FASS hemsida :(
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20061003000033&DocTypeID=3
jag tog ju fexim under förra graviditeten 2010 och hade planerat köpa när jag kommer hem till sverige. men det får visst bli till att hitta några andra bra järntabletter om dessa inte säljs längre :S
Friggs Brustabletter HB/ C-Vitamin :)
Vanlig affär finns det.