• Savinglife

    Roligaste/ lättaste kursen du läst på högskolan/uni/komvux?

    Roligaste/ lättaste kursen du läst på högskolan/uni/komvux och som du käner "WOW vad mycket jag lärde mig!" ? Skrattande

  • Svar på tråden Roligaste/ lättaste kursen du läst på högskolan/uni/komvux?
  • katalysator

    Den här tycker jag var fantastiskt bra: http://dsv.su.se/utbildning/distans/projektledning/

    Ganska enkel, men bra upplägg och verkligen superduperbra praktiska övningar. Jag kände verkligen att den var givande trots att jag lett många projekt i mitt yrke, det vidgade mina vyer på hur man bäst anpassar sig till både mindre och större projekt. 

  • Savinglife

    Oj, läste precis det du skickade via länken. Låter väldigt spännande! Jag fick nästan lust att söka kursen :) Var det bara övningar och hemtentamen? Inga träffar eller liknande?
  • katalysator
    Savinglife skrev 2012-05-09 18:19:25 följande:
    Oj, läste precis det du skickade via länken. Låter väldigt spännande! Jag fick nästan lust att söka kursen :) Var det bara övningar och hemtentamen? Inga träffar eller liknande?
    Japp, bara övningar och hemtenta. Hemtentan var dessutom jätterolig, stora delar av den gjorde man genom ett simulerat mailprogram där man fick hantera massa frågor, problem och konflikter från "sin" personal Tungan ute Alltså mer praktisk övning än att sitta och skriva uppsats.

    Det var inga träffar alls. Hela kursen går på flexibel tid dessutom, utan några fasta deadlines, enda kravet är att man har löst alla uppgifter inom 8 månader från start. Allt studiematerial fanns online så man behöver inte ens köpa några böcker Glad 
  • Kjellgren

    För att behålla äldre syskons dagisplats när lillayskonet kom läste jag "den postkoloniala romanen 5p" vilket numer motsvarar 7,5 hp om jag inte är felunderrättad. Vi läste skönlitterära böcker och diskuterade sedan vad de handlade om.

    En helt meningslös kurs egentligen men annars hade jag kanske inte läst Spindelkvinnans kyss eller Den franske löjtnantens kvinna eller Satansverserna och det tycker jag idag är rätt trevligt att ha gjort. 

  • Bajsnödig kvinna

    En fonetikkurs som jag väl från början såg fram emot men som tack vare en av de bästa lärare jag haft turen att läsa för kom att vara helt suverän, rolig och till galet mycket nytta för mig i arbetet. Kändes dessutom plättlätt hela tiden!

  • Savinglife
    katalysator skrev 2012-05-09 18:24:03 följande:
    Japp, bara övningar och hemtenta. Hemtentan var dessutom jätterolig, stora delar av den gjorde man genom ett simulerat mailprogram där man fick hantera massa frågor, problem och konflikter från "sin" personal Tungan ute Alltså mer praktisk övning än att sitta och skriva uppsats.

    Det var inga träffar alls. Hela kursen går på flexibel tid dessutom, utan några fasta deadlines, enda kravet är att man har löst alla uppgifter inom 8 månader från start. Allt studiematerial fanns online så man behöver inte ens köpa några böcker Glad 

    Hur var uppgifterna? :)
Svar på tråden Roligaste/ lättaste kursen du läst på högskolan/uni/komvux?