Björkpollenallergi
Jag har en dotter på 6 år. För två år sedan så svullnade dotterns ögon igen totalt (Ögonvitan vart alldeles vattnig, rosa och svullen så ögonvitan stod upp över iris) så vi åkte in till akuten och hon fick nån antihistamin. Besvären försvann och jag ringde VC dagen efter. Vi fick inte komma då dottern inte hade några besvär (!!??) Jag märkte att hon efter någon dag vart klart irriterad i ögonen men fick fortfarande ingen tid! Besvären gick över.
Året efter, i fjol, kom de tillbaka. Ringde VC och sa att NU SKA JAG HA EN TID TILL R! Vi fick ögondroppar (lomudal) och Aerius men det hjälpte inte. Då fick vi tavegyl och en allergiundersökning gjordes som visade allergi mot bl.a. björkpollen, hund och katt. Sen var ju pollensäsongen över. Till hösten fick hon ytterligare en reaktion, mot vad vet vi inte.
Nu är det ju i full gång igen. Nu visade det sig att tavegylen inte hjälper. Var till VC förra veckan och de ökade på dosen till 15ml morgon och kväll samt att vi fick livostin ögondroppar. Men det hjälper inte!! Ringde VC idag igen och läkaren som vi var till ska ringa mig imorgon.
Finns det andra mediciner? vi pratade om det men läkaren sa att Tavegyl var det effektivaste antihistaminet.
Känns som om att jag har noll koll just nu Dottern är alldeles röd i ögonen, svullen och täppt och har t.o.m. börjat hosta så jag tycker det är tydliga tecken på att medicinen inte hjälper.