• Paprikan

Förskolor i Skarpäng?

Vi kommer snart flytta till Skarpäng i Täby och undrar nu över om det är någon förskola som är bättre eller sämre än någon annan. Någon som har erfarneheter? Ljusglimtens förskola har erbjudit oss plats så vi funderar på den, men de har inte ens någon hemsida... Vår son kommer fylla 4 år i samband med starten.

Tacksam för all hjälp! 

• Svar på tråden Förskolor i Skarpäng?
  • Lisa1968

Hej,

jag bor nära granne med Ljusglimten och har hört lite från bekanta som haft barn där. Mina barn är 10 respektive 12, så de behöver inte längre någon förskola.

Så vitt jag vet bytte förskolan ägare för två år sedan, och det verkar som om många tycker att de nya ägarna är direkt olämpliga att driva förskolor.

Bland annat har de vid något tillfälle skrämt barnen genom att storma in i förskolan för att skälla på personalen, och för ungefär ett år sedan sa en hel avdelning upp sig i protest.

Jag frågade runt lite, och det verkar som att det finns en i personalen som haft sitt jobb i mer än två år, sedan verkar de också ha en ny förskolechef (nummer tre på lika många år) som inte heller verka ha så mycket erfarenhet av förskoleverksamheter.

Som granne har jag också ofta retat mig på att deras utemiljö ofta ser ganska skräpig ut.

De flesta på "min sida" har sina barn på Lovis förskola, och de som bor på andra sidan har sina barn på förskolan som ligger på Nickelvägen, och de verkar nöjda.

Svar på tråden Förskolor i Skarpäng?