• Änglar

Lådcykel eller cykelkärra?

Jag älskar att cykla! Jag har inget körkort och vill egentligen inte ha något heller... Vi har två små tjejer, en på två år och en på tre månader. Jag har alltid haft en fantasibild av mig själv och mina barn i en lådcykel( typ christianiacykel), men min man tycker att det verkar bättre med en cykelkärra som dras bakom en vanlig cykel.

Någon som har någon erfarenhet? Hjälp oss välja!

Behöver hjälp!   

• Svar på tråden Lådcykel eller cykelkärra?
  • Leffler

Hej, trot att lådcykeln är ganska tung .... Jag sitter självo letar vagn, men blir inte klok på priserna

• Fyndomat

Beror ju helt på hur och var du ska använda den. I stadstrafik är lådcykel smidigare än vagn.

Matsedel för V8 fyndomat.blogspot.com/
  • Charlie Bravo

Har själv en Nihola (danskt märke). Man kan välja med 5 eller sju växlar och den är inte särskilt tung att cykla på. Beror naturligtvis på hur mycket barnen  väger samt och om man cyklar i motvind och/eller uppförsbacke, men allt i allt är det ett kanon alternativ till bil om man bor i en stad. Behïover inte tänka på att hitta och betala för parkering, båda ungarna kan följa med och man kan ha ha inköpspåsar/sulky etc med sig när man cyklar, och börjar det regna sitter barnen skyddade. Dessutom har man koll på dem när man cyklar och kan snacka med dem under tiden (vilket man inte kan på samma sätt när de sitter bakom en). Nackdelen är ju att de är dyra, men å andra sida kan man, om man sköter om dem väl, sälja dem till ett rigtigt bra andrahandspris. Ofta har man dem ju kanske bara i 3-4 år tills barnen blivit stora nog att cykla själva.

• Leffler

Såg en lådcykel idag, sjukt fin, o inte så stor .... Ångrar jag inte köpte en sån

Svar på tråden Lådcykel eller cykelkärra?