• Icka85

Vi som har eller ska göra ett ultraljudet på östra sjukhuset Göteborg

Nu den 16 maj ska vi göra ett ultraljud på östra i göteborg.
    Jag och min man vill så gärna veta vad det blir, redan nu tror vi att det är en liten flicka Glad

Men jag har läst och hört lite att dom är rätt otrevliga på östra och att dom inte alls är så glad att säga om det är en pojke eller flicka.

Berätta gärna hur ni känner inför era ultraljud

Och ni som har varit på ultraljud på östra berätta gärna hur ni upplevde personalen

• Svar på tråden Vi som har eller ska göra ett ultraljudet på östra sjukhuset Göteborg
  • Teodorra

Vi har haft fantastiskt trevlig personal de gånger vi varit på Östra, ett MKP och två RUL. Denna gången frågade vi om BM kunde se om det är en kille eller tjej när hon ändå kollade efter allt annat. Vi blev visade direkt, även om BM inte direkt sa vad det var. Förra gången frågade vi aldrig läkaren eftersom vi redan då hade resultat från MKP och visste att det var en liten tjej.

• splink

Vi gjorde rUL där för ca tre veckor sen och fick en underbar sköterska. Jättetrevlig och hon talade om att vi väntar en flicka  

Dotter född -07, BF med dotter 2 18/9, Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • Icka85

Nu blev ja lite lugnare Glad

TackHjärta

Hoppas hoppas vi också får en underbart BM.

Hoppas att Bm ser nu vad det blir och vill säga Glad

• pandyb

Tror det är nya regler nu, om ni vill veta och BM ser så måste hon säga vad det är. Dock så behöver hon inte lägga en massa extra tid på att ta reda på könet om hon inte ser det direkt, eller om de andra viktiga mätningarna drar ut på tiden...
    Om hon är osäker så säger hon inte heller

• Icka85

jaha okej Glad

Håller tummarna sten hårt på att hon ser Skrattande

Tack{#emotions_dlg.flower}

• Icka85

Vet ni om man får filma under ultraljudet?

• Cisslan

Jag har bara positiva erfarenheter därifrån! Vi fick veta att det var en pojke!

• Icka85
    Cisslan skrev 2012-05-10 10:30:33 följande:
    Jag har bara positiva erfarenheter därifrån! Vi fick veta att det var en pojke!
    Skrattande
  • liliou

Ska dit på måndag. Är så nervös trots att jag fick se plutten i v 13+ och allt såg bra ut. Kommer vara i v 20+5 på måndag (20+6 enligt min egna beräkning) så det känns verkligen som i senaste laget... Hoppas på att få en snäll sköterska och bra besked om en frisk bebbe!

• Emmsie
    Icka85 skrev 2012-05-10 10:06:48 följande:

Vet ni om man får filma under ultraljudet?

Vi filmade vårat ultraljud på östra 2009, var inga problem annat än att hon inte ville att vi skulle starta innan hon fått en första titt (så att det inte var något uppenbart allvarligt fel).
    Finns säkert sköterskor som inte vill att man filmar alls, men det skadar ju inte att ta med kameran och fråga.

2009 ville de helst inte berätta könet, men hon gav oss små hintar ändå. Väldigt trevlig kvinna den där sköterskan Glad
Svar på tråden Vi som har eller ska göra ett ultraljudet på östra sjukhuset Göteborg