• Cina72

    Adoptions ultraljud bild/foto

    Hej,

    Jag letar efter en bild/foto som man sett ibland på ett ultraljud med en karta på och  i mitten står det det land man adopterar ifrån. Jag har haft en med Kina på men letar efter en med Taiwan... någon som kan tipsa mig?

    Tack på förhand

    //C

  • Svar på tråden Adoptions ultraljud bild/foto
  • Stella75

    Jansson 77, vi ska också adoptera från Colombia, kan jag få kopiera din bild?
    mvh
    Stella

  • Cina72

    Tusen tack för tips och bild!!!


    Nican, det är som en stor karta som ser ut som på ett ultraljud över det landet man väntar BB från och så står det landet i mitten på kartan.

    //C

  • Bella Moon


    Antar att du menar en sån här fast med Taiwan istället?  
  • VickiLee
    Bella Moon skrev 2012-05-19 10:01:47 följande:
    Antar att du menar en sån här fast med Taiwan istället?  
    Vart hittar man den?? Vill oxå haGlad
  • Cina72

    Jaaa, Bella Moon, en sådan bild är det exakt fast med Taiwan vart hittar med en sådan?

    //C

  • Bella Moon

    Googlade på: ultrasound, China. På bildsök alltså.

    Har inte hittat någon sån bild på Taiwan.

  • VNmamma

    Ursäkta, men jag tycker ultraljudsbilder känns fånigt. Vi är faktiskt inga "magmammor".

    Jag tycker bilden "mitt barn har inte växt i min mage utan i mitt hjärta" är mycket mer talande. 

  • Bella Moon
    VNmamma skrev 2012-05-21 23:36:35 följande:
    Ursäkta, men jag tycker ultraljudsbilder känns fånigt. Vi är faktiskt inga "magmammor".

    Jag tycker bilden "mitt barn har inte växt i min mage utan i mitt hjärta" är mycket mer talande. 

    Ja man kan ju tycka olika.
    En del tycker säkert att de vill visa med bilden att de också väntar barn som andra fast på olika sätt.
    Det finns många olika sätt att känna för sin adoption, det är viktigt att komma ihåg, men lätt för adoptivföräldrar att glömma tror jag. Ibland känns det som om det finns en särskilt norm som man som adoptivförälder ska följa, att man ska tycka och tänka på ett visst sätt, agera på ett visst sätt, uttrycka sig på ett visst sätt osv. 
    Jag tycker att vi ska öppna våra sinnen för en större förståelse för andra.    
  • VNmamma
    Bella Moon skrev 2012-05-22 08:39:15 följande:
    Ja man kan ju tycka olika.
    En del tycker säkert att de vill visa med bilden att de också väntar barn som andra fast på olika sätt.
    Det finns många olika sätt att känna för sin adoption, det är viktigt att komma ihåg, men lätt för adoptivföräldrar att glömma tror jag. Ibland känns det som om det finns en särskilt norm som man som adoptivförälder ska följa, att man ska tycka och tänka på ett visst sätt, agera på ett visst sätt, uttrycka sig på ett visst sätt osv. 
    Jag tycker att vi ska öppna våra sinnen för en större förståelse för andra.    
    Ultraljudsbilden på barnets födelseland tycker jag är just ett uttryck för att följa normen, d v s man vill vara som alla andra och ha ett ultraljudfoto att sätta upp på kylskåpet eller var man nu sätter det.

    Förstå mig rätt, den som väntar på att adoptera har väldigt mycket gemensamt med den som är gravid. Förväntningar, glädje, oro, stolthet - det är viktigt att få det erkännandet från omgivningen, absolut. Och det kan man få - genom att lyfta fram det som är speciellt med adoption. Det tror jag väcker omgivningens respekt och erkännande mer än något hittepå.

    Så tänker jag
  • Bella Moon

    Och det är självklart inte fel, dumt eller fånigt att vilja vara som alla andra, även om man adopterar.

  • Cina72

    Man får tycka precis som man vill angående ultra bild eller inte. Sedan kan det ju vara så att man kanske skall ha den till en speciell annan sak... kanske inte tänkt att sätta på kylskåpet eller så!
    För mig så står inte denna UL bild med landets text för en "magmamma" utan något helt annat i Mitt egna hjärta i min egna tanke som bara jag själv har tänkt mig!
    Jag behöver inte bevisa för någon att jag väntar på barn! Det gör jag så bra ändå.

    I detta fallet var det min dotter adopterad i från Kina som vill ha denna bild till en sak hon skall göra!

    Så löjlig eller inte det får andra stå för!

    kram och hej :)

  • Ethi
    VNmamma skrev 2012-05-21 23:36:35 följande:
    Ursäkta, men jag tycker ultraljudsbilder känns fånigt. Vi är faktiskt inga "magmammor".

    Jag tycker att den var superfin! Undras om det finns för Etiopien... Vadå inga "magmammor", vad spelar det för roll?
  • Bella Moon
    Ethi skrev 2012-05-28 15:25:12 följande:

    Jag tycker att den var superfin! Undras om det finns för Etiopien... Vadå inga "magmammor", vad spelar det för roll?

  • Ethi

    Nämen hoppsan... Det där var ju inte mitt nick utan min mans, haha. Tack igen

Svar på tråden Adoptions ultraljud bild/foto